DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
F1

Horner félt, hogy kicsúszik a kezükből a vb-cím

Az F1-es Olasz Nagydíj körül reálisnak tűnt a Red Bull csapatfőnöke szerint, hogy a konstruktőri mellett Max Verstappen egyéni elsőségét is elbukják 2024-ben.

Noha 2023-hoz hasonló domináns formában kezdte az idei Formula-1-es szezont is Max Verstappen és a Red Bull, ez a fölény hamar szertefoszlott, és nagyjából a tavasz vége óta már nem az energiaitalosoké volt a leggyorsabb konstrukció.

Ennek ellenére Verstappen előnye kitartott, s a múlt hétvégén Las Vegasban már két fordulóval a vége előtt bezsebelte negyedik világbajnoki címét. A holland a diadal után úgy fogalmazott, hogy szerinte az idény 70 százalékában nem az övék volt a legjobb autó – amikor erről megkérdezték Christian Hornert, ő is egyetértett ezzel:

f1-mclaren-redbull-monza-1



„Azt mondanám, ez nagyjából igaz” – idézi a Red Bull-főnök szavait az F1i.com szakportál. „Miami óta így volt, azt mondanám, az jelentette a fordulópontot. Rendkívül nehéz volt vezetni az autót, de képes volt alkalmazkodni és a legtöbbet kihozni belőle.”

„Úgy vélem, javítottunk rajta az utóbbi futamokon, de Monza körül határozottan úgy tűnt, hogy kicsúszik a kezünkből a bajnokság. Még nagyon hosszú idő volt hátra a szezonból, és jelentős hátrányban voltunk a McLarennel, a Ferrarival és még a Mercedesszel szemben is azon a ponton.”

 

A monzai mélyponttól az austini fordulatig

Valóban az Olasz Nagydíj jelentette a mélypontot, ahol Verstappen csak hatodik lett erőből. Ám ahogy arra Pierre Wache technikai igazgató is rámutatott: a monzai küszködés segített nekik abban, hogy felismerjék néhány problémájuk forrását.

f1-horner-redbull-vegas

Horner pedig a csapat morálját dicsérte: „A mérnökök fáradhatatlanul dolgoztak, a színfalak mögött hosszú órákat dolgoztak, reggelente korán keltek a hétvégéken, hogy folyamatosan javítsunk az autó teljesítményén.”

Az energiaitalosok F1-es csapatvezetője szerint az USA Nagydíjon tűnt újra úgy, hogy megnyerhetik a világbajnokságot Verstapennel: „Számomra az igazi fordulópontot Austin jelentette azzal, hogy szereztünk ott egy sprintgyőzelmet, a nagydíjon pedig az első sorba kvalifikáltunk és szereztünk egy dobogós helyezést.”

„És aztán persze Brazília volt az igazi koronázó pillanat sok szempontból, annyira kiemelkedő vezetést mutatott be, amellyel eljutottunk ehhez a meccslabdához.”

Mindeközben a konstruktőri világbajnoki értékelésben a Red Bull csupán a harmadik helyen áll a McLaren és a Ferrari mögött, és igazából már csak matematikai esélye maradt annak, hogy címet védjenek a bikások.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: