Domináns formában kezdte a 2024-es Formula-1-es idényt a Red Bull, ám az első öt-hat futam után visszaesett a teljesítményük, s olykor csak második-harmadik-negyedik erőnek bizonyult az egyes nagydíjhétvégéken.
Az ősz második felében azonban szemlátomást némileg kikecmergett a gödörből a konstruktőri vb-tabellán így is már csak harmadik energiaitalos alakulat, aminek volt részben köszönhető az is, hogy Max Verstappen már Las Vegasban bebiztosíthatta karrierje negyedik vb-címét.
Ám amikor arról kérdezték Pierre Wache technikai igazgatót, hogy magabiztosan várják-e az előrelépés fényében a 2025-ös autójukat, a szakember így felelt: „Úgy vélem, elégedettek vagyunk azzal, amit gyorsan megcsináltunk. De nem vagyok magabiztos 2025-öt illetően. Nem vagyok magabiztos, mert úgy vélem, a többiek rendkívül gyorsak vagy ott vannak. Egész éven át tartó harc lesz.”
Wache szerint ugyanakkor ez a hozzáállás előny is lehet az F1-ben: „Ha elbízod magad ebben a bizniszben, akkor halott vagy. Keményen kell dolgoznod, mindenkinek keményen kell dolgoznia a csapatban, és ezt is tesszük.”
„Láthatjuk, hány emberünk van, aki próbál mindenhol kis teljesítményt hozzáadni, és ez rendkívül nehéz feladat. Nincs önbizalmam, mert ha lenne, akkor lefekszel aludni, nem dolgozol, és akkor nem is találsz teljesítményt” – idézi szavait a Motorsport.com portál.
Nem számítottak domináns kezdésre
Wache arról is beszélt, hogy nem számítottak arra sem, hogy még az idei évad első negyedében is uralni fogják a mezőnyt: „Ami idén történt a harcot illetően, azt vártuk 2023-ban. 2022-ben nem a leggyorsabb autóval kezdtük a szezont, mivel a Ferrari rajtja erős volt. Úgyhogy csatára számítottunk 2023-ban, de ez nem történt meg. És aztán 2024-ben sem történt meg az idény elején! Ezt nem tudom megmagyarázni.”
„Nem arról van szó, hogy jobb munkát végeztünk volna. Inkább a többiek végeztek rossz munkát bizonyos időszakokban. A McLaren későn kezdett bele idén, ez nem a mi hibánk. Az autó nem jelentősen más, abszolút értelemben ugyanaz marad. De javítanunk kell a teljesítményén, mert a többiek gyorsabbak.”
A Red Bull számára az Olasz Nagydíj jelentette a mélypontot, ám a technikai igazgató szerint épp a monzai forduló hozta el a várt fordulópontot az RB20-assal kapcsolatos gondok megoldását illetően:
„Úgy gondolom, egyértelműen Monza volt a kulcspillanat és az ébresztő részünkről. Rávilágított az autóval kapcsolatos néhány problémára, amit korábban nem láttunk, vagy láttunk, de csak gyanítottunk és találhattunk.”
„Ami bámulatosabb, az az, ahogy a csapat reagált, hogy megoldjuk és csökkentsük ezt a problémát. És már Austinra vittünk valamit. És még Max is azt mondta, hogy jobban összeállt az autó.”
A 2025-ös autóval kapcsolatos célkitűzéseket illetően Wache elmondta, hogy olyan versenygépet szeretnének, amely többféle pályatípuson működik jól, és főleg a lassú kanyarokban és az egyenesbeli végtempóban szeretnének előrelépni.
Utóbbit az is elősegítheti, hogy a Red Bull átgondolhatja, hogy mégis tervezzen-e nagyon kis légellenállású hátsó szárnyat, ennek a hiánya – amely döntést elsősorban a költséglimit korlátai váltották ki – ugyanis idén épp Monzában, valamint legutóbb Las Vegasban hátráltatta őket: „Találnunk kell egy hátsó szárnyat, ami jobb, mint amivel rendelkezünk. Ez nem egyszerű feladat, de szerintem világos, hogy ezt át fogjuk tanulmányozni.”