DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 21. csütörtök
F1

„Dühös voltam, mert én kint akartam maradni” – Russell

Ha nem cserél kereket a VSC alatt, első helyről várhatta volna az újraindítást, onnan pedig minden sokkal könnyebb – ehelyett negyedik pozíció jutott az F1-es interlagosi futam első felét vezető Mercedesnek.

A Sao Pauló-i Nagydíj 30. köréig úgy nézett ki, George Russell és Lando Norris esélyesek a győzelemre: a Mercedes a második rajtkockából átvette a vezetést a startnál, és tartotta az első helyet, hátsó szárnyán Norrisszal. Russell azután is az élen maradt, hogy a VSC-fázis során mindketten a bokszba hajtottak – Norris nemsokára, az erősödő esőben, a pályán előzte meg honfitársát, másodpercekkel a piros zászló előtt, amely Franco Colapinto balesete miatt került elő.

A páros ekkor a negyedik-ötödik helyen haladt, mivel az élen Esteban Ocon, Max Verstappen és Pierre Gasly triója állt, akik ekkor még nem álltak ki. A piros zászló miatt már nem is kellett nekik: ingyen kerékcserét nyertek, a fordulat pedig kikövezte útjukat a dobogóig. Az újraindításnál Russell visszaelőzte Norrist, de a manőver első helyett csak a negyedik pozícióért zajlott – ezen a helyen ért célba végül Brazíliában.



„Az én nézőpontom az, hogy ha kint maradunk, akkor elsők lettünk volna az újraindításnál Ocon, Max és Gasly előtt, az újraindításnál pedig sokkal könnyebb vezető pozícióban. Hogy hol végezhettünk volna, nem tudom, de elég dühös voltam akkor, mert én kint akartam maradni” – mondta az F1 TV kamerájának komor arccal Russell.

12 másodperc előnye volt már a harmadikhoz képest

„Nagy kihívást jelentettek a körülmények” – beszélt a vizes pályáról és az éppen döntő időszakban, a VSC és piros zászló magasságában erősödő esőről. „De az első pár körben magabiztosak voltunk, mindent irányításunk alatt tartottunk. 12 másodperccel haladtunk a harmadik helyezett előtt, tartottam a különbséget Landóhoz képest is.”

„Nyilván az a bizonyos három kör a futam közepén nagyon nehéz volt, de épp ezért akartam kint maradni, mert biztos voltam abban, hogy biztonsági autó, piros zászló jöhet, mert a körülmények kezdtek vezethetetlenné válni” – beszélt arról, hogy ösztönei azt súgták, ne álljon ki, de muszáj volt hallgatnia csapatára.

A Mercedest futam elején üldöző Norris is arról nyilatkozott, talán Russell érdemelte volna meg legjobban a futamgyőzelmet – végül a puszta szerencse döntött, a szabálykönyv a kint maradó versenyzőknek kedvezett.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: