DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

„Nem tehetség, hanem puszta szerencse” – Norris frusztrált a szabálykönyv miatt

Egy rossz pillanatban megtörtént baleset, és a piros zászló, amit ez idézett elő: Norris szerint egyszerűen szerencsésebbek voltak azok, akik tovább kint maradtak, és a regulációk nekik kedveztek.

A Sao Pauló-i Nagydíj favoritjaként vágott neki a vasárnap délutáni futamnak a pole-pozíciót megszerző Lando Norris, mégis mindössze hatodikként ért célba. A brit már a rajtnál bukott egy pozíciót George Russell-lel szemben, ám tartani tudta a Mercedes tempóját, és a két brit kerékcserére is együtt érkezett.

Ezt követően Russell még mindig Norris előtt volt, azonban a McLaren pilótája az erősebb esőzés alatt honfitársa elé tudott kerülni – ekkor azonban a piros zászló megszakította a futamot, és az eléjük kerülő Max Verstappen és a két Alpine pilóta ingyen kerékcseréhez jutott.



Norristól később egy pályaelhagyást is láthattunk, amely miatt több pozíciót bukva a hetedik helyig csúszott vissza – bár Oscar Piastri átadta neki a hatodik helyezést, előrébb már nem tudott lépni a brit, így az ötödik Leclerc mögött intette le a kockás zászló.

„Lehet kereket cserélni a piros zászló alatt, a többiek pedig ezt tették – egyszerűen nem volt szerencsénk” – fogalmazott Norris az F1TV kamerái előtt és a SkySports hasábjain. „Sajnos van, amikor a dolgok nem nekünk kedveznek, pedig semmit sem csináltunk rosszul. Ilyen az élet: ők kockáztattak, és bejött nekik. Nem tehetségről van szó, hanem szimpla szerencséről. Nekünk ebből ma kevesebb járt.”

„George valószínűleg úgy érezte az elején, hogy jó esélye van megnyerni a versenyt – talán ő is érdemelte meg a legjobban. Azonban néha szerencsétlenól jön ki a szituáció, és a szabálykönyv sem nekünk kedvez” – osztotta meg véleményét Norris.

„Hiszek a csapatomban, és ők is hisznek bennem. Nem érdekel a dolgok utólagos tanulsága: egyszerűen szerencsésebbek voltak a többiek, ráadásul egy olyan szabállyal, amivel senki sem ért egyet. Talán ők szívlelik, de a múltban szinte minden pilótának volt kivetni valója ezzel a regulációval kapcsolatban.”

„Hibáztam néhányszor, hiszen el is fékeztem az abroncsokat, illetve le is csúsztam a pályáról. Ezek az én hibámból történtek – nem sikerült tökéletesen kivitelezni, bár összességében a negyedik hely volt a legjobb, amit azok elérhettek, akik hamarabb jöttek kereket cserélni, és ezáltal nem volt szerencséjük. Nem tehetek mást, mint leszegem a fejem, és megyek tovább.”

A pontverseny aktuális állása itt, a futam beszámolója pedig ezen a linken érhető el.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: