DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
F1

Max Verstappen nyerte az F1-es Sao Pauló-i Nagydíjat

A 17. helyről rajtolva nyert meg egy őrült esős futamot Interlagosban Max Verstappen, aki ezzel döntőnek tűnő csapást mért az esélyével élni képtelen Lando Norrisra a világbajnoki csatában.

Döntő jelentőségűnek tűnő győzelmet aratott Max Verstappen Brazíliában: a címvédő a 17. rajtkockából indulva nyert Interlagosban, messze kiemelkedett a mezőnyből az agresszivitását és a hibáinak számát tekintve is, és bár egy piros zászlós megszakítás szerencsésen jött ki számára, de összességében a futam legjobbjaként győzött – ráadásul a leggyorsabb körért járó pluszpontot is elvitte.

Lando Norris hiába rajtolhatott a pole-ból, jó pár hibát elkövetett, és bár a piros zászlóval is pórul járt, de összességében leginkább saját maga miatt ért be a hatodik helyen – vagyis 18 ponttal, 62 egységnyire nőtt a hátránya a hollandhoz képest három versenyhétvégével a szezon vége előtt.

Esteban Ocon bravúros második, Pierre Gasly pedig hasonlóan bravúros harmadik helyet szerzett az Alpine-nal, a jó időmérő után a versenyen is kiemelkedő munkát végzett a két pilóta és a teljes csapat, így hatalmas meglepetést okozva élni tudtak az eső által kínált eséllyel.

Részletek alább!

 

Így zajlott az F1-es Sao Pauló-i Nagydíj

A dráma már a futam előtt elkezdődött a Sao Pauló-i Nagydíjon: Alexander Albon Williamsét nem tudta megjavítani a csapat, így nem is vehetett részt a versenyen, Carlos Sainz csak a bokszból rajtolhatott, Lance Stroll pedig az időmérős hibája után a felvezető körön is összetörte az Astont, beragadt a kavicságyba, és végül ő sem tudott elrajtolni.

De itt még nem volt vége: a felvezető kör után értelemszerűen megszakították a rajtot, de Norris elindult a zöld lámpa előtt, ezzel vétett a szabályok ellen, és többen mások is követték, mások maradtak a helyükön a szabályt követve – így felborult a sorrend, úgyhogy mindenki visszatért a rajtrácsra, majd jöhetett egy újabb felvezető kör.

Összegezve: már a rajt előtt elveszítettük Albont, a felvezető körön Strollt, és a rajtprocedúra megsértése miatt megbüntették a pole-ban álló Norrist – és még el sem indult a futam!

A rajtnál aztán jött a szokásos Norris-lefagyás, a pole-ból indulva csak másodikként tudott elfordulni az egyes kanyarban, George Russell bement mellé és simán megelőzte – mögötte Tsunoda, Ocon és Leclerc volt a sorrend, aki megelőzte Liam Lawsont.

A második körben Perez megforgott és visszaesett a sor végére, a bokszból rajtoló Sainz mögé, Verstappen pedig a várt agresszivitással zárkózott és már a második kör elején megelőzte Lewis Hamiltont, amivel feljött a top tízbe.

A pozíciók nagyjából maradtak a futam első részében, csak Verstappen kapaszkodott felfelé, egészen a hatodik helyig jött fel, majd a 28. körben jött a virtuális biztonsági autó Nico Hülkenberg megforgása miatt – itt eléggé leszakadt az ég, többen is kereket cseréltek, néhányan pedig nem is intermediate, hanem extrém esős gumikat tett fel.

Russell és Norris is a bokszba hajtott, így Ocon vette át a vezetést, Verstappen lett a második, de ők kint maradtak – mögöttük Gasly következett a harmadik helyen, majd Norris, aki a 30. körben megelőzte Russellt. Másodpercekkel a manőver után jött a biztonsági autó, de alig egy perccel később piros zászlóssá fajult a helyzet: Colapinto a safety car mögött törte össze a Williamst a célegyenes felé haladva, így meg kellett szakítani a futamot.

Az újraindítást követően Ocon, Verstappen, Gasly volt a top három, akik így ingyen cserélhettek kereket, mögöttük Norris, Russell, Tsunoda, Leclerc, Piastri, Alonso és Lawson alkotta a top tízet. Közben pedig történt még egy érdekesség: Hülkenberg ugyan a balesete után visszatért a pályára, de fekete zászlóval kizárták a versenyből, mert a sportbírók tolták vissza oda. 

Így indult újra a mezőny, méghozzá gördülőrajttal, amely után két változás történt: Leclerc elment Tsunoda mellett (majd egyébként Piastri is), illetve Norris hibázott a négyes kanyarnál, amelynek köszönhetően Russell visszaelőzte és átvette a negyedik helyet. A futam azonban csak pár körig zajlott így, ugyanis Sainz alatt elúszott a Ferrari, a falnak csapódott, így visszatért a pályára a biztonsági autó.

27 körrel a vége előtt engedték el újra a mezőnyt, és ez újabb fordulatot hozott: az újraindítás után az első kanyarban Verstappen egy határozott manőverrel megelőzte Ocont és átvette a vezetést, miközben Norris hibázott ugyanott, lecsúszott a pályáról és csak a hetedik helyre jött vissza – miközben Leclerc őt és Russellt is megelőzte. Így Verstappen, Ocon, Gasly, Leclerc, Russell, Piastri, Norris, Tsunoda, Lawson, Perez volt a top tíz sorrendje.

f1-brazil-win



Két körrel később Piastrira rászólt a McLaren, hogy engedje el Norrist, ez meg is történt, a brit pedig elindult levadászni az egymással csatázó Leclerc-t és Russellt – a monacóit villámgyorsan utol is érte, de felakadt rajta, nem tudott vele mit kezdeni.

Az élen Verstappen körről körre leszakította magáról Ocont és a komplett mezőnyt, végül fölényes győzelmet aratott, megfutotta a leggyorsabb kört, és hatalmas fölénnyel aratott megrendítő győzelmet – a 17. helyről rajtolva nyert, míg egyetlen riválisa, a pole-ba kvalifikáló Norris csak a hatodik helyen ért célba. Ezzel rengeteg ponttal növelte előnyét a tabellán, és három fordulóval a vége előtt döntőnek tűnő előnybe került a McLaren britjével szemben.

Ocon bravúros dobogót mentett az Alpine-nal, a parádés időmérője után jól jött ki neki a piros zászló, de ez semmit nem von le az érdemeiből: szenzációs autózást mutatott be egész nap, amelynek egy igazi bravúreredmény lett a jutalma.

A dobogóról pedig csapattársa, Gasly sem maradt le: a másik Alpine lett a harmadik, miután a hajrában visszaverte Russell támadásait. Ezzel elképesztő bravúrt mutatott be Oliver Oakes csapata, és Verstappen mellett a nap nagy nyerteseként könyvelhettük el őket.

Russell mögött jött Leclerc, hatodikként Norris, majd Piastri, akit viszont megbüntettek, így Tsunodáé lett a hetedik, az ausztrálé pedig a nyolcadik hely, pontot pedig még Lawson és Hamilton tudott szerezni.

Az F1-es Sao Pauló-i Nagydíj végeredménye

1. Max Verstappen Red Bull
2. Esteban Ocon Alpine
3. Pierre Gasly Alpine
4. George Russell Mercedes
5. Charles Leclerc Ferrari
6. Lando Norris McLaren
7. Yuki Tsunoda Visa Cash App RB
8. Oscar Piastri McLaren
9. Liam Lawson Visa Cash App RB
10. Lewis Hamilton Mercedes
11. Sergio Perez Red Bull
12. Oliver Bearman Haas
13. Valtteri Bottas Stake
14. Fernando Alonso Aston Martin
15. Guanyu Zhou Stake
kiesett  Carlos Sainz Ferrari
kiesett  Franco Colapinto Williams
kiesett  Nico Hülkenberg Haas
nem rajtolt el  Alexander Albon Williams
nem rajtolt el  Lance Stroll Aston Martin
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: