Már hetek óta tudni lehetett, hogy a nyári Belga Nagydíj után még vár egy újabb motorcserés büntetés Max Verstappenre, s a napokban az is valószínűvé vált, hogy az előzés és a felzárkózás szempontjából rendszerint előnyös Interlagosra eshet majd a Red Bull választása.
Helmut Marko a minap elkerülhetetlennek nevezte a cserét, egyúttal kvázi meg is erősítve annak tényét – jóllehet, maga Verstappen viszont a csütörtöki sajtótájékoztatón még azt állította, hogy „nem hallott erről semmit”.
A pénteki első szabadedzés alatt azonban hivatalossá vált az FIA dokumentumai alapján: Verstappen autójába beszerelték az idei hatodik belsőégésű motort, és mivel ez a limit túllépését jelenti, jár érte a szabályokban foglalt öthelyes hátrasorolás – de csak a futamra vasárnap, a szombati sprintre nem.
Egyúttal az is kiderült, hogy csak a belsőégésű motort kellett cserélni a címvédő Red Bulljában, az energiaitalosok ugyanis úgy gondolják, a többi komponensből még működőképesek az eddig használt alkatrészek, ezért a holland elkerülte a nagyobb rajtrácsbüntetést.
Verstappen jelenleg 47 ponttal vezeti az egyéni világbajnoki összetett tabellát a McLarent erősítő Lando Norris előtt.