DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 24. kedd
F1

Miért nem cserélt motort a Mercedes?

A Mercedes technikai guruja, James Allison elmagyarázta, miért nem rajtolt Hamilton is a bokszból Austinban, és miért nem cseréltek motort egyik autóban sem.

Az austini F1-es hétvége időmérő edzését Lewis Hamilton az utolsóelőtti helyen zárta, majd két büntetés nyomán a 17. helyig lépett előre – az egyik „visszaeső” balesetező csapattársa, George Russell volt, aki a bokszból rajtolt. A csapat technikai guruja, James Allison elmondta, hogy miért nem tettek ugyanígy Hamiltonnal is.

„Indulhatott volna ő is a bokszból, ahogy George, miután a kvalifikáció és a verseny között változtatott az autója beállításain. De igazság szerint nem volt okunk azt gondolni, hogy Lewis beállításával sok gond lenne” – mondta, majd így folytatta:

hamilton-cota-1



„A legjobb karosszériája volt fent az autón, megvolt a rajtpozíció, ami így is előrébb volt, mintha a bokszból indult volna. Szóval miért is ne rajtolnál onnan, ahová kvalifikáltad magad, még ha az nem is az a hely, ahová kvalifikálni szeretted volna magad? Ez volt a legfőbb szempont a beállítási változtatásokat illetően.”

Az is többekben felmerült kérdésként, hogy ha már így alakult a helyzet, a Mercedes miért nem szerelt új erőforrást a két autóba, hiszen így is, úgy is a mezőny végéről kellett indulniuk. A válasz nagyon egyszerű: a költségvetési sapka miatt.

hamilton-cota-2

„Nem lehet csak úgy betenni egy másik motort. Ha az erőforrás tönkremegy, mert valami gond támad vele, akkor a szabályok értelmében kaphatsz egy másikat úgy, hogy ez nem érinti a költségvetési plafont. De ha egyszerűen csak azt mondod, hogy csak úgy akarok egyet, az már más kérdés. Fizetned kell érte.”

„És ez nem lett volna jó üzlet. Az friss erőforrás minimálisan javított volna a köridőn, de a költségplafonra gyakorolt hatást ez nem térítette volna meg” – fejtette ki Allison.

russell-cota

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: