Az USA Nagydíj előtt pattant ki az újabb kisebb műszaki botrány a Formula-1-ben, miután felmerült, hogy egy csapat trükkös megoldást találhatott arra, hogy a pilótafülkéből módosítson a parc fermé hatálya alatt a padlólemez elülső részének magasságán – amit viszont a sportszabályzat határozottan tilt.
Csütörtökön kiderült, hogy a Red Bull a szóban forgó alakulat, az energiaitalosok be is ismerték az eszköz létezését, de hangsúlyozták, hogy az nem használható, amikor az autó teljesen összeszerelt állapotban van, és „megállapodták egy tervben” az FIA-val a jövőt illetően.
Önmagában az eszköz megléte egyébként nem illegális, csak a használata lenne az, amit viszont a Red Bull tagad, és a Nemzetközi Automobil Szövetség is jelezte, hogy nincs bizonyítékuk arra, hogy szabálytalanságot hajtott volna végre a vb-címvédő istálló.
Mindenesetre a Red Bull idei nagy világbajnoki riválisa, a McLaren részéről mindkét pilóta egyértelművé tette az austini médianapon, hogy ez nem ugyanaz a kategória, mint néhány hete volt az ő mini-DRS-ük, amelyet a kért módosítás ellenére is szabályosnak minősített az FIA:
„Szerintem egy dolog, hogy ott van az autóban, és egy másik dolog, hogy mennyire használják ezt ki, amiről fogalmunk sincs” – nyilatkozta a vb-összetettben Max Verstappent 52 pontos hátrányból üldöző Lando Norris. „Ha segített nekik, ha úgy használták, ahogy azt gondolják, akkor talán az a mi irányunkba billen majd el.”
„De amikor ilyenekről beszélünk… nem szereztek számos pole-t és győzelmet csak ezzel az eszközzel. Nem hiszem, hogy igazán bármin is változtatna ez. De ha megnézünk bizonyos időmérőket, valamint különbségeket idei futamokon, ahol századok vagy talán ezredek választottak el minket a kvalifikációkon, akkor mondhatjuk, hogy ’oké, ez segített ebbe vagy abba az irányba’.”
„Úgy gondolom, jó, hogy az FIA ilyet csinál. Van különbség az ilyen fekete-fehér dolgok és a határok feszegetése között, amikor új és innovációkat hozol létre a megengedett keretek között. Szerintem ebben végeztünk nagyon jó munkát a McLarennél. Biztosra megyünk, hogy ne menjünk ennél tovább.”
Norris csapattársa, Oscar Piastri is hasonló álláspontra helyezkedett: „Nyilvánvalóan feszegetjük a technikai szabályok határait. Mindenki ezt csinálja, ez teszi az F1-et F1-gyé. De az alapján, amit hallottam és amit mondtak nekem, az ilyesmi nem feszegeti a határokat, hanem egyértelműen átlépi azokat.”
„Nem hallottam, melyik autóban van ez, ha egyáltalán bármelyikben, nyilván sok beszámoló van erről. De ha ezt használják, az határozottan nem a határok feszegetése, ez már kikerült a szürke zónából, a fekete zónában található.”
Piastri szerint akkor merülhetnek fel kérdések, ha jelentős teljesítménybeli ingadozást lehet megállapítani a Red Bullnál szombatról vasárnapra:
„Ha nagy különbségek vannak, akkor egyértelműen lesznek kérdések. Ha nem… nos, akkor nem tudom. A mi mini-DRS-ünk legális volt. Annak ellenére, hogy néhány dolgon változtatnunk kellett, nem számított forradalminak az autó szempontjából. Meglátjuk, lesz-e ennek bármi hatása.”