DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Stella a pályának tulajdonítja a fölényüket

Nem léptek el jobban az üldözőktől, csak szimplán fekszenek a McLarennek az olyan F1-es helyszínek, mint a szingapúri – véli a csapatvezető.

Domináns győzelmet aratott Lando Norris vasárnap a Formula-1-es Szingapúri Nagydíjon: a verseny hajrájában fél percre is rúgott az előnye Max Verstappennel szemben. Ekkora fölényt még a Holland Nagydíjon sem láthattunk a McLarentől, de csapatfőnökük, Andrea Stella szerint a mostani fór mögött is inkább a pálya karakterisztikája áll, nem az, hogy előreléptek:

f1-norris-szingapur-mclaren-2



„Úgy gondolom, ha visszatekintünk a korábbi versenyekre, a nagy leszorítóerőt igénylő pályákon rendkívül versenyképesnek tűnünk” – nyilatkozta Stella Szingapúrban a Formula.hu jelenlétében. „Szóval szerintem ez inkább függött a leszorítóerő szintjétől, mintsem attól, hogy egyre többet és többet hozunk ki az autóból.”

„Szerintem ebben a konfigurációban végig erős volt az autónk. Mindig Magyarországgal és Zandvoorttal példálózom. Még a magyarországi is egy viszonylag domináns győzelem volt, mint a zandvoorti és ez. Szóval szerintem jelenleg ez inkább ennek az autókonfigurációnak tudható be.”

A McLaren-főnök szerint ráadásul jobb színben tüntette fel az erejüket az, hogy a Ferrarik az elszúrt időmérő után csak az ötödik sorból startoltak:

f1-norris-szingapur-mclaren-1

„A Red Bull esetén láthattuk, hogy egy pályán, amelyen azt gondolták, nem lesznek túl versenyképesek, végső soron talán a második legjobbak voltak. A Ferrarit viszont, úgy gondolom, nem láthattuk jól a futamon, de olyan gyorsnak tűntek, mint mi, és Leclerc utolsó etapja is rendkívül versenyképes volt. Szóval ez a verseny talán kicsit hízelgő volt számunkra- Versenyképességi szempontból azt mondanám, továbbra is agresszívek vagyunk a fejlesztés tekintetében.”

Stella ugyanakkor abban is biztos, hogy a más jellegű helyszíneken is lesz előnyük: „Szerintem alacsony légellenállásnál a Ferrari és a Red Bull hatékonysága sokkal közelebb áll a mi autónkéhoz. Bizonyosan tudjuk, hogy sokkal többet fordítunk az ilyen leszorítóerős szintre, mint az alacsony leszorítóerős változatra. És bár elmondtam a spái és monzai futamok után is, határozottan tettünk egy lépést előre azon a téren is, hogy leszorítóerőt nyerjünk, amikor csökkentjük a légellenállást.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: