Nemcsak a pályán zajló verseny és a McLaren mini-DRS-e szolgált beszédtémával a Formula-1-es Szingapúri Nagydíjon, hanem az is, hogy Max Verstappent megbüntették és közérdekű munkára kötelezték azok után, hogy a hivatalos csütörtöki FIA-sajtótájékoztatón azt a kifejezését használta az autójára, hogy „el volt b*szódva”.
Mindez nem sokkal azt követően történt, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke, Mohammed ben Sulayem egy interjúban arról beszélt: szeretné, ha kevesebbet káromkodnának az F1-es pilóták, elvégre ők nem rapperek, és kevesebb trágárságot játszanának be a tv-közvetítésekbe is.
Verstappen büntetése nagy port kavart Szingapúrban, főleg azok után, hogy a holland tüntetőleg egyszavas válaszokat adott a szombati időmérőt követő sajtótájékoztatón, és vasárnap is csak némileg beszélt hosszabban a hivatalos FIA-eseményen.
A holland aztán egy önálló sajtóbeszélgetésen elárulta, hogy a versenytársai is támogatólag léptek fel: „Igen, egyértelműen. Természetesen beírtam a GPDA-s chatbe az ítéletet, és mindenki szinte nevetett rajta, hogy ’ez meg mi a pokol?’. Szóval igen, nagyon-nagyon ostoba dolog ez.”
A regnáló világbajnok által szóba hozott versenyzői érdekvédelmi szervezet, a GPDA elnöke, a már visszavonult ex-F1-es Alexander Wurz is kiállt Verstappen mellett, és a Formel1.de YouTube-csatornájának nyilatkozva elhintette azt is, hogy lépéseket tehetnek az ügyben:
„Mennyi élethosszig tartó közösségi munkát kellene végeznie Günther Steinernek a ’b’ betűs szó használatáért?” – tette fel a kérdést a Haas volt F1-es főnökére utalva. „Őt dicsőítették érte. A Netflix világszerte leadta, azzal nem volt problémát. Most meg hirtelen ekkorát változtatunk?”
„El kell mondanom: versenyzőként a szavak megválogatása nem a személyes ízlésem. A GPDA elnökeként hivatalosan azt kell mondanom, hogy természetesen házon belül megbeszéljük ezt, először teljes konszenzusra jutunk, aztán megfontoljuk, hogy beszélni fogunk-e és milyen formában az FIA-val és az elnökkel.”
Wurz hangsúlyozta, hogy nem akarják a sajtóban kitárgyalni a történéseket: „Személy szerint mindig azt hittem, és azt is csináljuk a GPDA-ban, hogy belsőleg oldjuk meg ezeket, nem a médián keresztül. Nagyon ritkán jut el valami a GPDA-tól a sajtóhoz, mert egyszerűen házon belül próbáljuk megoldani a dolgokat a sport érdekében, és össze akarjuk hozni az utunkon az embereket és az egyes kulcsfontosságú részvényeseket.”
„Úgy vélem, a pilótáknak bizonyos mértékig engedni kell, hogy hitelesen fejezzék ki magukat. Természetesen ez nem lehet személyesen sértő, és nem lehet diszkriminatív sem. Hosszú utat tettünk meg ezen a téren. De szóval szerintem a büntetés túl szigorú.”