Az F1 hivatalos közleményben tudatta, hogy az ultrahatékony logisztikai stratégiájának részeként, valamint a 2030-ra kitűzött „Net Zero” cél iránti elkötelezettségének megfelelően a fenntartható repülőüzemanyagokba („SAF”) fektet be. A márciusi Ausztrál Nagydíj óta a sportág globális partnerén, a DHL-en keresztül történő SAF-vásárlásokra összpontosít a tengerentúli versenyekre és a versenyekről történő légi szállítmányozáshoz, ami az idei szezonban történő további légiszállítmányozás mintegy 20%-át fedezi.
A SAF használatával a becslések szerint 80%-kal csökken a kapcsolódó szén-dioxid-kibocsátás járatonként, ami azt jelenti, hogy a 2024-es szezonban a SAF-beszerzések által lefedett járatok a becslések szerint több mint 4500 tonna széndioxiddal egyenértékű megtakarítást eredményeznek a hagyományos repülőgép-üzemanyag használatához képest.
A közlemény hangsúlyozza, hogy az alkalmazott metódus biztosítja a termékminőség és a nyomon követhetőség magas színvonalát, és minden szén-dioxid-csökkentést ellenőriznek, mielőtt az F1 „be tudná jelenteni” azokat a karbonlábnyomában.
A SAF a legújabb példa arra, hogy az F1 folyamatosan áttér a fenntartható üzemanyagokra a sportágban és annak működésében. 2026-tól az F1-es autók 100%-ban fenntartható üzemanyaggal fognak futni, míg az F2 és F3 már a következő szezonra eléri ezt a szintet. Az európai nagydíjakra bioüzemanyaggal hajtott teherautókkal szállítják a felszerelést.
A következő szezontól kezdve az F1 az összes európai nagydíj kulcsfontosságú működési területeit, például a bokszutcát és a paddockot is az Aggreko által biztosított alacsony széndioxid-kibocsátású energiamegoldással látja el, ami több mint 90%-kal csökkenti az ellátott területek kibocsátását.