A Pierre Gaslyval történt monzai incidenséért kapott kettővel Kevin Magnussennek összegyűlt a 12 büntetőpontja, ami a szabályok értelmében azt jelentette, hogy automatikusan egyfutamos eltiltást kapott. A dán így nem versenyezhet a hétvégi Formula-1-es Azerbajdzsáni Nagydíjon, ahol a Haas jövő évi pilótája, Oliver Bearman vezetheti az autóját.
Amellett, hogy Magnussen nem értette a konkrét olaszországi büntetést, a versenytársai is kiálltak mellette: még az incidensben vétlennek talált fél, Gasly is úgy nyilatkozott, hogy „nem volt semmi”, ami közöttük történt, és kész akár a felügyelőkkel is beszélni arról, hogy visszavonják a dán büntetését.
Bakuba érkezve Magnussen haasos csapattársa, Nico Hülkenberg is hasonló véleményt fogalmazott meg: a rutinos német úgy érzi, a stewardok túlságosan bele akarnak avatkozni a legkisebb incidenseknél is, így át kellene gondolni az erre vonatkozó szabályokat, mert különben lehetetlenné válik a versenyzés az F1-ben.
„Nem láttam ebben két büntetőpontot, és a tíz másodperces büntetés is nagyon szigorú véleményem szerint, és a legtöbb versenyző ugyanígy érez ezzel kapcsolatban” – nyilatkozta a csütörtöki médianapon a Formula.hu virtuális jelenlétében Hülkenberg.
„Volt egy esetem Fernandóval az osztrák sprinten, ahol előzni próbáltam a 3-as kanyarban, de elfékeztem, szélesre futottam, és neki is le kellett mennie a pályáról. De ilyen a versenyzés. Ahhoz, hogy előzzünk, el kell hagynunk a komfortzónánkat, némi kockázatot vállalnunk, és akkor ilyesmik olykor előfordulnak.”
„Az én esetemben Fernandóval, illetve most Pierre egyaránt azt mondta, hogy ez nem volt semmi, szóval úgy fest, bármikor történik egy kis kontakt, a stewardok szeretnének beavatkozni, azt akarják, hogy legyen következményük.”
„A pilóták úgy érzik, nem igazán szükséges ez minden koccanásnál, szóval talán át kellene gondolni és megváltoztatni a büntetési iránymutatást, mert képesnek kell lennünk versenyezni egymás ellen, és máskülönben ez nehéz lesz.”
„Unalmas lesz, ha nem tudunk többé versenyezni, mert állandóan büntetnek minket, de biztos vagyok benne, hogy ez elő fog kerülni a pilóták megbeszélésén, és beszélgetni fogunk erről Niels Wittich versenyigazgatóval is.”
Hülkenberg ugyanakkor megjegyezte: a büntetőpontrendszernek igenis helye van az F1-ben, csak nem a „sima” versenybaleseteknél. „Ez extrém esetekre van, ha a pilóták valami ostoba vagy veszélyes dolgot csinálnak. Jó ez arra, hogy kontroll alatt tartsanak minket, és tudjuk, hogy következménye van, ha valami ostobaságot csinálnunk, szóval szerintem maradnia kell.”