Eddig idei talán leggyengébb hétvégéjét futja a Red Bull, amely mindössze a negyedik sorba kvalifikált a Formula-1-es Olasz Nagydíjon. Max Verstappenék egyelőre értetlenül is állnak a történtek előtt: a holland nem tudja, hova tűnt az RB20-as egyensúlya a Q3-ra.
A tendencia már futamok óta egyértelmű, hogy valami nem stimmel a Red Bull autójának egyensúlyával. Helmut Marko, az energiaitalosok F1-es tanácsadója szerint rá kell jönniük, hol csúszott félre az idényük:
„Meg kell találnunk a pillanatot, amikor rossz irányba fordultunk. Meg kell néznünk Miamit, mert akkoriban még mindig dominánsak voltunk. A versenyek, amelyeket azt követően nyert Max Verstappen, a képességeinek köszönhetően nyerte” – nyilatkozta a szakember a Sky Germanynek.
„Az autók összetettsége miatt nagyon nehézzé válik a helyzet. Hála Istennek, hogy van némi időnk az Azerbajdzsáni Nagydíjig, mert most képtelenség volt bármit is végrehajtanunk. De a helyzet kezd súlyossá válni” – hangsúlyozta Marko.
Számított-e Newey távozása?
Érdekesség, hogy a Marko által is említett Miami Nagydíj előtt derült ki, hogy a tervezőzseni Adrian Newey a 2025-ös esztendő elején távozik a Red Bulltól, s az F1-es csapattal kapcsolatos teendőkben már most sem vesz részt – azaz mindez egybeesett a világbajnok istálló formahanyatlásának kezdetével.
Marko szerint nem feltétlenül van összefüggés a kettő között, azt ugyanakkor a 81 éves tanácsadó is elismerte, hogy Newey tapasztalata és tudása segítséget jelentene számukra:
„Newey már nem vesz részt teljesen a folyamatokban. Ez egy olyan tényező, amelyet meg kell vizsgálnunk, de széles alapokkal rendelkezünk. Tény, hogy a tapasztalata és a tudása biztosan segíthetett volna ebben a helyzetben.”
Ami amúgy a monzai esélyeket illeti, Marko szerint nincs veszve minden, mivel lehet előzni az olasz pályán, és a szélárnyékozás miatt szerinte a McLarenek sem feltétlenül tudnak majd elhúzni – igaz, azt is megjegyezte, hogy ha ugyanolyan lesz az autójuk teljesítménye, mint szombaton, akkor más lehet a helyzet.