Az időmérő második szakaszáig úgy tűnt, Max Verstappenék is ott lehetnek a közvetlen élcsatában a pole-pozícióért és a legjobb rajthelyekért a Formula-1-es Olasz Nagydíjon. A mindent eldöntő utolsó felvonásban azonban elmaradtak a várakozásoktól, a holland még a Q2-es körét sem tudta megismételni, így csupán a hetedik helyre kvalifikálta magát a McLarenek, a Mercedesek és a Ferrarik mögé.
Christian Horner Red Bull-főnök le is vonta a következtetést, hogy már csak negyedik erőnek számítanak, és értetlenül állnak azelőtt, hova tűnt a tempó és az RB20-as balansza a Q3-ra. Verstappen is elsősorban ez utóbbit furcsállta:
„Valamilyen okból kifolyólag a Q3-ban mindkét szett gumin rengeteg alulkormányzottsággal küzdöttem, és egyelőre nem értem ezt. Egyszerűen többé már nem volt vezethető az autó. Nem tudtam támadni egyetlen kanyart sem, úgyhogy ez nagyon furcsa.”
„Úgy értem, az nem normális, ha négy tizeddel lassabb vagy, mint a Q2-ben. Roppant furcsa volt az egyensúlyban tapasztalható különbség a Q3-ban. Még sosem tapasztaltam ilyet korábban” – mondta el a világbajnokságot vezető holland.
A csapattárs Sergio Perez szerint is a balansz hiánya a probléma, és bár értik a gondokat, csak egyelőre még nem tudták őket megoldani. Viszont a Verstappen mellé kvalifikáló mexikói egy másik lehetséges problémaforrásra is felhívta a figyelmet a monzai szereplésük kapcsán:
„Néha sikerül versenyképes köröket futnunk, de nehéz bármilyen fejlődést mutatni. Úgy vélem, a Monza-specifikus szárny hiánya is hátráltat minket, valószínűleg jobban, mint azt az elején gondoltuk.”
A rossz egyensúly az F1-es futamon is visszaüthet
De vajon milyen esélyeket vetít mindez előre Verstappenéknek a vasárnapi nagydíjra? A Red Bullok versenytempója ugyan egész ígéretesnek tűnt a pénteki szabadedzéseken a hosszabb etapokon mutatott forma alapján, a címvédő szerint a rossz balansz miatt a gumikezeléssel is gond lehet:
„Alapesetben nem” – felelte arra a kérdésre Verstappen, hogy lehet-e esélyük a győzelemre. „Már az egész hétvégén túl lassúak voltunk. A hosszú etapok talán jól festenek papíron, de én személy szerint nem így éreztem. A probléma az, hogy ha nem jó az autó egyensúlya, akkor természetesen a futam is eléggé fájdalmas a gumik szempontjából.”
„Meglátjuk. Talán az autó jelenlegi állapotában kicsit jobbak leszünk a versenyen, de ráadásként az élboly végéről indulunk. Meglátjuk, hogy mi történik előttünk. Van néhány ismeretlen tényező a szemcsésedéssel együtt is. Vasárnap kiderül.”