DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 21. csütörtök
F1

Újra bevetné spái padlólemezét a Mercedes

Hiába eredményezett látványos javulást Belgiumban, hogy szombatra visszaálltak a korábbi verzióra, a csapatnál hiszik: nem a fejlesztés a ludas.

A Mercedes egy új padlólemezzel – és még néhány további fejlesztéssel – készült a múlt hétvégi Formula-1-es Belga Nagydíjra. Ám miután a pénteki szabadedzések szenvedősen alakultak számukra, szombatra visszaváltottak a korábbi specifikációjú autóra.

Amely aztán megtáltosodott, és a pályán kettős győzelmet értek el vele Spa-Francorchamps-ban, mielőtt George Russellt kizárták volna a túl könnyű autója miatt.

f1-mercedes-belga-1



Mindezen látványos javulás ellenére Toto Wolff csapatfőnök úgy gondolja, nem a padlólemez volt a ludas az első napi küszködésük miatt, hanem valamilyen mechanikai beállítás okozhatta a gondjaikat – éppen ezért a nyári szünetet követő Holland Nagydíjon újra bevetnék a fejlesztést:

„Úgy gondolom, végrehajtottunk egy drasztikus változtatást annak érdekében, hogy némi teljesítményt visszanyerjünk, de úgy hisszük, ez nem a padlólemezen múlt. Roppant érdekes lesz, amikor Zandvoortban mindent felpakolunk az autóra, aztán meglátjuk, mit csinál.”

„Akkor mehetünk biztosra, hogy vajon arról a mechanikai részletről van-e szó, amire gondoltunk, vagy van néhány aerodinamikai és mechanikai kölcsönhatás, ami nem működött” – mutatott rá Wolff.

f1-mercedes-belga-2

A Mercedes szokásos futam utáni elemző videójában Andrew Shovlin, a csapat vezető F1-es pályamérnöke is arról beszélt, hogy Zandvoortban újra feltennék az autóra a spái padlólemezt:

„Ezt tervezzük tenni. Az ok, amiért péntek este visszaváltottunk a silverstone-i specifikációra, az az, hogy ott jó versenyünk volt. Spa és Silverstone nem drámaian eltérő pályák a kanyarsebességek spektrumát tekintve.”

„Határozottan létrehoztunk valamilyen problémát valahol. Azt gondoljuk, ez nagyrészt annak volt köszönhető, ahogy beállítottuk az autót Spában, nem pedig maguknak a bevetett fejlesztéseknek. Némi pattogást eredményezett a tempós kanyarokban, ahogy némi problémát az autó egyensúlyával is” – árulta el Shovlin.

„Azzal, hogy visszatértünk a silverstone-i autóhoz, minden újra visszaállt a normál kerékvágásba. Volt azóta időnk átnézni az adatokat, hogy megértsük, mit csináltunk, és magabiztosak vagyunk azzal kapcsolatban, hogy Zandvoortban újra bevetjük majd.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: