DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 14. csütörtök
F1

Nem örülnek az Alpine döntésének az F1-es csapatfőnökök

Sajnálják az F1-es istállók csapatfőnökei, hogy az Alpine úgy döntött, 2026-tól ügyfélcsapatként folytatják a száguldó cirkuszban – viszont a döntés szerintük nem függ össze az új szabályokkal.

Az Alpine F1-es istállójának csapatfőnöki posztjáról augusztusban távozó Bruno Famin pénteken arról beszélt a sajtó – köztük a Formula.hu – képviselőinek, hogy új projektet prezentáltak a csapat franciaországi főhadiszállásán. A projekt legfőbb eleme az, hogy megszüntetnék a motorgyártást az F1-ben, és az istálló 2026-tól ügyfélcsapatként üzemelne tovább a száguldó cirkuszban. A többi alakulat csapatfőnökeit a pénteki sajtótájékoztatón arról kérdezték, mit gondolnak az Alpine ezen döntéséről.

„Az mindig rossz hír, ha elveszítünk egy motorgyártót. Ahogy Bruno is mondta, a csapat megmarad, de az új 2026-os szabályok egyik legfőbb célja az, hogy új motorgyártókat vonzzon be a sportba. Szóval, ha úgy lesz, ahogy Bruno mondta, egyet nyerünk az Audival és egyet veszítünk az Alpine-nal. Szerintem ez nem jó hír. Szerencsére olyan időszakban történik ez, amikor rengeteg motorgyártó van az F1-ben, úgyhogy a sport meg tudja magának engedni ezt a változást” – kezdte Laurent Mekies, a Visa Cash App RB csapatfőnöke.

A Ferrari csapatfőnöke és a Sauber csapatképviselője, Frederic Vasseur és Alessandro Alunni Bravi az Alpine és a Renault alkalmazottjainak helyzetéről beszélt a hír kapcsán.



„Én inkább a Renault embereire fókuszálok” – idézi a RacingNews365 Vasseurt. „Nagyon jól ismerem a vállalatot, hiszen sok évet töltöttem ott. 1992-ben kezdtem a karrieremet a Renault-nál, mélyen kötődök hozzájuk. Nagy kár (ez a hír – a szerk.).”

Alunni Bravi is teljesen egyetértett Vasseur-rel ebben a tekintetben: „Megértjük, mit érez most Bruno. Az emberek sokkal fontosabbak ebben a helyzetben, rájuk kell fókuszálnunk.”

„Azt gondolom, hogy ez a döntés nincs összefüggésben az új motorszabályokkal és az iránnyal, amelyben az F1 halad 2026 felé közeledve. A motorszabályok nagyon vonzóak az új gyártóknak és az Audi a tökéletes példa arra, hogy az új szabályoknak köszönhetően az autóipar érdeklődik az F1 iránt. Ez az új technológia alapja és a tökéletes tesztpálya a jövőbeli technológiai megoldásoknak.”

Famin nyilatkozata alapján az Alpine már tárgyal a 2026-os összefogásról néhány motorgyártóval, hivatalos megállapodás azonban még nem született senkivel.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: