Amióta 2022-ben megérkeztek a ground-effect autók a Formula-1-be, Lewis Hamilton az esetek többségében negatív mérleggel rendelkezett az időmérőkön a csapattársával, George Russell-lel szemben.
Andrew Shovlin, a Mercedes vezető mérnöke nemrég ennek kapcsán arról beszélt, hogy Hamilton stílusához egyszerűen nem passzolnak a jelenlegi generációjú F1-es versenyautók. A Magyar Nagydíj időmérője után maga a 39 éves pilóta is elmagyarázta a helyzetet:
„Ez csak ezekkel a gumikkal van. Valamilyen okból nem szeretik azt, ahogy egyetlen körön vezetek. Jó ideje szívtam már az időmérőkön, és még mindig dolgozom rajta, hogy megpróbáljak fejlődni. Egy ponton össze fog állni, csak tovább kell dolgoznom rajta” – idézi Hamiltont a Crash.net szaklap.
„Azt mondanám, hogy a karrierem során sosem voltak komoly problémáim a gumikhoz való alkalmazkodásban. De nem vagyok biztos benne, hogy feltétlenül az abroncsokhoz van ennek köze, szerintem inkább az autó típusához.”
„Az autó nagyon… Sokkal inkább késhegyen táncol, mint korábban, és nem szereti, amikor későn és mélyen fékezel, és V-alakban teljesíted a kanyart. Korán kell fékezned és begurítanod a sebességet, ezt pedig utálom. Ez egyszerűen nem én vagyok, én nem így vezetem az autót, és ezt roppant frusztrálónak találom.”
A hőség a fő probléma a Hungaroringen
Hamilton arról is beszélt a szombati kvalifikációt követően, hogy a mostani hétvégén főleg a mogyoródi kánikula nehezíti meg a dolgukat a W15-össel, miközben a két fő élistálló mintha síneken menne a Hungaroringen:
„Szenvedtem ezen a hétvégén az autóval, különösen a hőségben nagyon-nagyon nehéz megtalálni a balanszot, amikor az autó nem igazán harap. Ha megnézzük a Red Bullt és a McLarent, egyáltalán nincs túlkormányzottságuk, mintha sínen futnának. Számunkra viszont a hőség ront a helyzeten.”