Lewis Hamilton a Formula-1 történetének legtöbb pole-pozícióval rendelkező versenyzője – akárcsak győzelemből, rajtelsőségből is 104-et gyűjtött eddig a karrierje során –, ám az utóbbi néhány évben főként szombatonként küszködött a Mercedes hátraesésén túl a saját csapattársával, George Russell-lel szemben is.
Ezt maga a hétszeres világbajnok sem szokta tagadni, Andrew Shovlin, a Mercedes vezető pályamérnöke pedig az F1-es Magyar Nagydíj pénteki csapatképviselői sajtótájékoztatón magyarázta el, hogy egész egyszerűen a 2022-ben bevezett ground-effect autók nem kedveznek Hamilton agresszív kanyarvételi stílusának:
„George mindig nagyon magasra helyezi a lécet az időmérőkön. Amint bekerült az F1-be, lenyűgözően teljesített. Még a Williamsben is produkált néhány igen látványos kvalifikációt. Szóval tudtuk, hogy roppant gyors” – kezdte Shovlin a Formula.hu jelenlétében.
„Lewis sem rejtette véka alá, hogy a szombat volt a számára nehéz nap. Szenvedett igazából teljes egészében ezzel az autógenerációval, nem passzoltak a stílusához. Dolgozott azon, hogyan vezet.”
„Rengeteget dolgoztunk mi is azon, hogy megpróbáljuk gyorsabbá tegyük az autót – egyszerűen nem volt elég gyors –, de azon is, hogy olyan kezelhető legyen az egyensúlya, amellyel a pilóták tényleg támadni tudnak a gyorskörükön szombatonként. Fejlődtünk is ebben.”
„Az utóbbi időben George szépen felülmúlta Lewist az időmérőkön. Szóval nagyszerű a csapat számára, hogy Lewis újra visszatért oda és tovább nyomja. De tovább fogunk ezen dolgozni, és biztos vagyok benne, hogy remélhetőleg néhány további Lewis-pole-t is láthatunk majd.”
A szakember azért hozzátette, hogy a versenyeken viszont mindvégig megmaradt Hamilton erős tempója: „Különösen egy körön küszködött. Szóval a hosszabb etapos tempója végig ott volt, és ez rendkívül hasznosnak bizonyult. Sokkal inkább arról van szó, hogy ahogy támadja a kanyarokat, az autó túlkormányzottan megbicsaklik. Ezzel pedig felmelegszenek a gumik.”
„Szóval leginkább azon dolgoztunk, hogy próbáljunk olyan autót adni neki, amellyel igazán támadó stílusban vezethet, kisajtolhatja belőle a köridőt anélkül, hogy közben kitörne alatta az autó és ez meglepetésként érné őt.”