DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 21. szombat
F1

Mire számítanak az ülés nélküli pilóták?

Mindenki Sainzra vár? Az elmúlt napokban négy olyan F1-es versenyző is megszólalt, akinek még nincs helye 2025-re – és többen is szóba hozták a spanyolt.

A jelenlegi mezőny jó néhány tagja lehet bizonytalan azt illetően, hogy folytathatják-e F1-es karrierjüket. Mivel már csak hét szabad ülés van, és szinte borítékolható, hogy legalább két újonc érkezik – de akár három-négy is lehet a végső szám –, egyre aktuálisabb feltenni a kérdést a tisztázatlan jövőjű versenyzők számára, hogy mire számítanak, és mik a terveik, ha esetleg kimaradnak a 2025-ös mezőnyből.

Az elmúlt napokban többeket is megkérdeztek erről a témáról, köztük az Alpine-tól távozó, s egyes hírek szerint a Haasszal már megállapodó Esteban Ocont, aki a 2019-es szezont kihagyni kényszerült, miután két szék közül a padlóra esve nem jutott neki hely: „Sok lehetőségem van, de nem beszélnék a proritásokról” – mondta Ocon, majd visszautalt a hat évvel ezelőtti silly seasonra:

ocon-2024-2



„Mindenáron el akarjuk kerülni, hogy még egyszer át kelljen élnünk ezt. Ez biztos. Jelenleg jól állnak a dolgok, sok mély egyeztetés zajlik, és remélhetőleg hamarosan elrendeződik a dolog” – mondta a francia, akihez hasonlóan Valtteri Bottas se bánná, ha rövidesen tisztázódna a helyzete.

Az évek óta a Saubernél versenyző finn természetesen szívesen maradna a csapatnál a következő években is, már csak azért is, mert 2026-tól az alakulat már az Audi gyári istállójaként szerepel majd. Az azonban biztosnak látszik, hogy a gyár elsődleges választása Carlos Sainz, és amíg a jelenleg a szabad prédák legértékesebbjének számító spanyol jövője nem rendeződik, addig várnia kell a többieknek.

bottas-barcelona

„Reméltem, hogy ezen a héten megszületnek a döntések, de a határidőket ismét kitolták” – mondta Bottas Ausztriában. „A szabadnapjaimon a menedzsmentemmel dolgozunk, méghozzá több csapattal, köztük természetesen a mostanival is. Szóval gyakorlatilag arra várunk, hogy a kirakós egy darabja a helyére kerüljön, aztán minden nagyon gyorsan megtörténhet” – utalt egyértelműen Sainzra a finn.

A sokszoros futamgyőztestől azt is megkérdezték, hogy eldöntötte-e már, hogy ő maga hol szeretné folytatni, amire a válasz egyértelmű igen volt: „Abszolút! Megvannak a prioritásaim, megvan a sorrendem, amit nem árulhatok el. De számomra teljesen egyértelmű, hogy mit akarok.”

Zhout csak az F1 érdekli, Sargeant máshol is nézelődik

Bottas csapattársa, Guanyu Zhou szintén egyértelművé tette, hogy Sainz döntésén múlik minden további lépés a pilótapiacon: „Maradni akarok, ez teljesen egyértelmű. Egyeztetünk különböző lehetőségekkel, akárcsak a Sauberrel. Még semmi sincs eldöntve. Végül is mindannyian Carlos döntésére várunk, amit remélhetőleg mihamarabb meghoz, és szerintem ez nagyot fog lendíteni a pilótapiacon.”

„Addig szerintem azok a srácok, akik még nem írtak alá, nem igazán tudnak egyértelmű választ adni. Egyeztetünk, vannak lehetőségeink, de várnunk kell” – mondta a kínai versenyző, akit egy tartalékpilótai szerepkör is érdekelne abban az esetben, ha abból állandó ülés lehet a jövőben:

zhou-china-2

„Ez a projekten múlik, mert szerintem érdekes lenne tartalékversenyzőnek lenni, ha a következő szezonokra ígérhetnének egy helyet” – mondta, majd így folytatta: „Azt hiszem ilyesmit elvállalnék, de pontosan kell látnom a dolgot, mert ebből a szerepből néhány versenyző soha többé nem tér vissza, ezt pedig nem szeretném.”

Zhou végül azt is elmondta, hogy egyelőre csak az F1-es lehetőségekkel foglalkozik, az IndyCar vagy a WEC csapatainál nem próbálkozik, ellentétben a Williamstől jó eséllyel távozó Logan Sargeanttal: „A magam részéről jelenleg minden lehetőséget megvizsgálok az F1-en belül és kívül egyaránt” – mondta az amerikai, aki állítja, hogy van lehetősége a királykategóriában is.

sargeant-helmet

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: