Nem sokkal azután, hogy az Alpine megerősítette Pierre Gasly hosszabbítását, az Aston Martin is előállt alighanem a Formula-1-es szezon legkevésbé váratlan bejelentésével, miszerint Lance Stroll 2025-ben és utána is marad az alakulatnál.
Ez azt jelenti, hogy továbbra is a tulajdonos Lawrence Stroll fia lesz Fernando Alonso csapattársa a silverstone-i istállónál – a már korábban hosszabbító spanyol pedig szinte szuperlatívuszokban beszélt róla az F1-es Osztrák Nagydíj csütörtöki sajtónapján a Formula.hu jelenlétében:
„Nagyszerű hír ez a csapatnak szerintem. Természetesen gondolkodott egy kicsit a jövőjén vagy bármire is várt, de szerintem számunkra ez remek hír, hiszen nagyon jól ismeri a csapatot. A Williamsnél töltött néhány évet leszámítva ebben a közegben töltötte a karrierjét ugyanazokkal az emberekkel, és javíthat dolgokon azáltal, hogy tudja, milyen volt a múltban az Aston, milyen most, mik váltak jobbá, esetleg rosszabbá, megvan mindez a háttere.”
„Nekem ugyanez megvan különböző csapatokkal, szóval ketten közösen megpróbálhatunk segíteni abban, hogy a legjobb megoldásokat válasszuk. Úgy vélem, ebben a közös másfél évben remekül kijöttünk egymással, szóval személyesen nekem is nagyon pozitív hír ez. Együtt tudok dolgozni olyasvalakivel, aki ugyanabba irányba gondolkodik és a csapatot akarja segíteni, nem pedig a saját egyéni kívánságaival foglalkozik, úgyhogy ez egy jó hír a csapatnak.”
Alonso olyan tekintetben is méltatta Strollt, hogy szerinte rengeteget dolgoznak a kanadaival közösen azon, hogy segítsenek kikecmeregni a gödörből az utóbbi futamokon visszaeső Aston Martinnak: „Igen, azt mondanám, elég sokat” – felelte arra a kérdésre a 42 éves pilóta, hogy mennyit tanult mellette versenyzőként Stroll.
„Nagyon elkötelezett a munkája iránt. Rengeteget dolgozik a szimulátorban: az Egyesült Királyságban él, ami segít. De folyamatosan beszélünk egymással a csapatról és az autóval kapcsolatos dolgokról. Még az utóbbi két napban is folyamatosan csevegtünk a WhatsAppon Barcelona után, még vasárnap este is váltottunk hosszú üzeneteket.”
„Nem emlékszem ilyen kapcsolatra más csapattársammal korábbról, mindig nagyon nyitott és sokat kérdez a vezetési dolgokról, fékezési technikákról, különböző pályatípusokról. Megállapítottuk tavaly és idén a mérnökökkel, hogy van néhány kanyar, ahol nagyon erős, míg máshol én vagyok erősebb.”
„Néhány pályán történelmileg elég versenyképes vagyok, és van néhány pálya, ahol Lance-ra igaz ugyanez, és megpróbáljuk megérteni, hogy miért. Mindig kirajzolódik egy minta azokról a kanyarokról, amit jobban kedvelünk vagy amit kevésbé, és ha tanulhatunk valamit a csapattárstól, akkor nagyon nyitottak vagyunk erre, még a szimulátorban is dolgozunk ezeken a technikákon, és ezek valószínűleg mind nagyon fontosak a csapatnak.”
„Mint párszor elmondtam, rendkívül hosszú távú projektként vagyok ennél a csapatnál az életemben és a karrieremben, és amikor már nem fogok vezetni, remélem, Lance ragadja magához a csapat irányítását, és akkor is támogatni fogom.”