A másfél héttel ezelőtti Formula-1-es Kanadai Nagydíj egyik pozitív meglepetése a Mercedes teljesítménye volt, Montrealban ugyanis nemcsak egy-egy edzésen villant meg George Russell és Lewis Hamilton, hanem a formájuk egészen a futamig kitartott, ami Russell pole-jában és dobogójában öltött testet.
A teljesítményük kapcsán Toto Wolff és a rivális istállók is arról beszéltek, hogy a Monacóban még csak Russell, Montrealban viszont már mindkét pilóta által használt új fejlesztésű első szárny lehetett a megoldás. Minderről a Pitwall című műsorunk hétfői adásában is hosszabban beszéltünk:
Az első szárny természetesen a regnáló világbajnok istálló, a Red Bull figyelmét is felkeltette. F1-es sportszakmai tanácsadójuk, Helmut Marko pedig az OE24-nek nyilatkozva arról beszélt, hogy a Kanadában látottak alapján hajlékony a légterelő – igaz, azt is hangsúlyozta az osztrák szakember, hogy legálisnak bizonyult az ellenőrzéseken a W15-ös, így nem vádolja őket szabálytalansággal:
„Ezt nem mondhatjuk” – felelte arra a kérdésre Marko, hogy a Red Bull kérte-e az FIA-t, hogy alaposabban vegyék szemügyre a Mercedes megoldását. „A montreali televíziós felvételek alapján egyértelműen látható, hogy Russell és Hamilton szárny észrevehetően elhajlik. Ugyanakkor a szárnyak eléggé merevek voltak ahhoz, hogy átmenjenek a technikai vizsgálaton.”
„Nem lep meg a dolog, nem is tudom, nekünk hányszor ellenőrizték a szárnyainkat a múltban. A versenyen aztán a szárny lejjebb kerül, ami jobb aerodinamikát eredményez. Természetesen ezt kritikusan szemlélik a riválisok, és nem csak mi.”
„Montrealban minden rendben volt, aztán Barcelonában és Spielbergben újra át kell esniük a technikai gépátvételen. Népszerű játék, hogy mindennel a határokat feszegetjük, hogy még épp megfeleljen az ellenőrzéseken” – vélekedett Marko.