Az alsóház legerősebb csapata idén a Formula-1-ben eddig egyértelműen a Visa Cash App RB, magabiztos előnnyel birtokolja a gárda a hatodik helyet a konstruktőri világbajnoki értékelésben. Ez mindenekelőtt Yuki Tsunodának köszönhető, aki az eddigi nyolc versenyen ötször szerzett pontot – ebből kétszer is hetedikként befutva –, és egyéniben is a tizedik pozíciót foglalja el.
Peter Bayer, a csapat vezérigazgatója Monacóban pozitívan is nyilatkozott a negyedik szezonját töltő japánról: „Határozottan hiszem, hogy egy nagyot lépett előre. Egyrészt fizikai felkészülésben, másrészt viszont mentális készenlétben is abban, hogy teljesítsen” – idézi szavait a RaceFans.net portál.
„Egy példát említettem a minap: szerintem egyszerűen megértette, hogy valahányszor káromkodik a rádióban, azzal veszít egy tizedet. Úgyhogy most már kontroll alatt tartja magát. Rendkívül profi abban is, ahogy visszajelez a mérnököknek. És igen, egyértelműen nagy előrelépést tett.”
Bayer szavai alapján Tsunodának és a haloványabban szereplő csapattársnak, Daniel Ricciardónak is jó esélye lehet a jövő évi maradásra – igaz, az RB-főnök szerint nem foglalkoznak ezzel a kérdéssel: „Rendkívül elégedettek vagyunk mindkét versenyzőnkkel. És hogy őszinte legyek, nem pazarolunk időt olyanokra, hogy ’ha’ meg ’mikor’.”
„Nagyon erős a felállásunk. Remek tartalékpilótánk van. Nagyszerű tehetségek jönnek az F2-ben és az F3-ban. Jelenleg a teljesítményre koncentrálunk: a fókusz inkább az előttünk álló Aston Martinon van, nem a versenyzőkkel kapcsolatos beszélgetéseken.”
Mi a helyzet Lawsonnal?
Bayer szavai nem feltétlenül adnak okot bizakodásra az említett tartalékversenyzőnek, Liam Lawsonnak, aki tavaly ugyan néhány futamra beugrott Ricciardo helyére, idén viszont egyetlen szériában sem versenyez. A vezérigazgató az új-zélandiról is beszélt:
„Liam egy rendkívül értékes tagja a csapatnak. Nyilván itt van velünk minden hétvégén. Rengeteget dolgozik a szimulátorban. De ahogy korábban mondtam, van két versenyzőnk az autóban. Javul a teljesítményünk velük kettejükkel.”
„És tényleg nem beszélünk a 2025-ös helyzetről, talán azért, mert megvan az a luxusunk, hogy egy egész piramis gyökeredzik alattunk. Úgyhogy a fókusz egyértelműen a pályán és a következő néhány futamon van a nyári szünetig.”
Monacóban megszólalt pilótakérdésben Christian Horner, a Red Bull Racing csapatfőnöke is, aki egyfelől azt emelte ki, hogy még csak a nyolcadik fordulónál járnak, így bőven van idejük, másfelől a rengeteg jól szereplő fiatalról beszélt. A Formula-2-ben amúgy Isack Hadjar jelenleg a legerősebb Red Bull-növendék az összetett második helyén, míg Ayumu Iwasa a japán Super Formulában szerepel.