DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 21. csütörtök
F1

Mélyebb gondok állnak a Red Bull monacói szenvedése mögött?

Helmut Marko szerint nem egyszerűen az a baj, hogy az RB20-as nem viselkedik jól a rázóköveken, hanem az, hogy ez a szimulátorban nem látszott.

Eddig küszködősen alakul a Red Bull hétvégéje a Formula-1-es Monacói Nagydíjon, ahol Max Verstappen a hatodik, Sergio Perez pedig a Q1-ben búcsúzva csupán a 18. helyre kvalifikálta magát. A címvédő pilóta persze már csütörtökön jelezte, hogy a huplis pálya és a rázókövek nem fognak kedvezni az autóiknak, de így is csalódott volt szombaton a teljesítményük miatt. Megjegyezte, hogy már 2022 óta szenvednek ezzel a problémával, csak az előző években az előnyük ezt elfedte.

A csapatvezető Christian Horner Verstappenhez hasonlóan nem sok mindenben reménykedik a vasárnapi futamon sem, hiába tűnt acélosabbnak azért a versenytempójuk a szabadedzéseken:

f1-verstappen-redbull-monaco-1



„Úgy képzelem, hogy a verseny első 25 százalékában biztos a nagy tempójú forgalmi dugóban fogunk ülni. Frusztráló futam lesz, az autók olyan nagyok, hogy nem igazán van esély az előzésre, hacsak az előtted haladó nem hibázik egy nagyot. Elég jónak tűnt a versenytempónk a hosszú etapokon, de hogy meg tudjuk-e ezt mutatni, abban nem vagyok biztos a forgalomtól függően.”

„Az egész hétvége egy szenvedés volt eddig, hogy őszinte legyek, az autónk nem igazán passzol a pálya karakterisztikájához” – fogalmazott Horner a Sky F1 kamerái előtt. „De az utolsó körig a második és a hatodik hely között bármi elérhető volt, de sajnos nem sikerült az utolsó próbálkozás.”

„Az első szektor elég erős volt, de főként a Loews szűk hajtűkanyarja és a 10-es volt a gyenge pontunk. De megtanuljuk a mai leckét, és harcosan fogunk visszavágni.”

 

Gondok a Red Bull F1-es szimulátorával?

f1-marko-redbull

Arról már a Red Bull F1-es sportszakmai tanácsadója, Helmut Marko beszélt a Sky Sports Germanynek, hogy az alapvető gond az, hogy a szimulátorban nem látták előre az idény elején, hogy problémát fognak okozni számukra a kerékvetők:

„A szezon azzal az elképzeléssel indult, hogy nagy siker lesz. Aztán jött az első csalódás Ausztráliában. Az alapvető problémát azonban nem a pályák jelentik, hanem az, hogy a szimulátor és a pálya közötti korreláció nem működik. A szimulátorban mindenféle probléma nélkül megyünk át a rázóköveken.”

„Hogy Max kifejezését használjam: az autó úgy pattog, mint egy kenguru, és ez a probléma. És ez már látszott Miamiban is a beállításokon, valamint részben Imolában. Úgyhogy először ezzel kell kezdenünk. És biztosra kell mennünk, hogy amikor visszatérünk egy rendes pályára, mint Barcelona, ott megtaláljuk a régi formánkat.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: