Pénteken még lehetett azt mondani, hogy „csak” egy újabb szenvedős pénteket teljesített a Red Bull, hiszen egy hete Imolában is pole-pozíciót és győzelmet szereztek hasonló helyzetből felállva, viszont Max Verstappen már akkor jelezte, hogy ezúttal többről van szó, az autó alaptervezése miatt szenvednek a monacói huplikon és kerékvetőkön.
Az időmérő nem is hozta meg a megváltást a hollandnak, hiszen a Q3-ban egy hibát is követően csupán a hatodik helyre kvalifikálta magát, ezzel megszakadt a nyolc fordulón át élő pole-szériája. Viszont nem a helyezés, hanem a Red Bull teljesítménye miatt volt csalódott a regnáló F1-es világbajnok:
„Nem vagyok csalódott a pozícióm miatt, csak a teljesítményünkkel, ami egész hétvégén… Nem ért persze meglepetésként, mert már a hétvége előtt tisztában voltam a korlátjainkkal. Rossz volt, nem tudok rámenni egyetlen rázókőre sem. A középső szektorban a rázókövek körül kell autóznom” – magyarázta a Sky Sports F1 kameráinak nyilatkozva Verstappen.
„Őszintén szólva olyan érzés, mintha egy gokartot vezetnék, amin nincs felfüggesztés és csillapítás. Úgyhogy nagyon nehéz volt eddig számunkra. Elég komfortosan éreztem magam a nagy tempójú kanyarokban, legalább azok élvezhetők voltak, de a lassú részeken túl sokat veszítünk.”
Amikor rámutattak, hogy Monacóban ez a felállás eléggé kedvezőtlen, a címvédő is egyetértett: „Nyilván lehet néhány helyet javítani, de túlságosan sok időt veszítünk az alacsony tempójú részeken, ahol sok a hupli, az autó csak ugrál összevissza.”
Verstappen ugyanakkor azt hangsúlyozta, hogy csak pályaspecifikus problémáról van szó az RB20-assal: „Biztosan az. Jön még majd néhány pálya, amelyik huplis és rázóköveken kell menni, úgyhogy egyértelműen egy korlátozó tényező számunkra ez.”
Nem sok mindent remél a futamtól sem
Ami a vasárnapi nagydíj esélyeit illeti, Verstappen jelezte, hogy nem sok mindenben reménykedik, ha nem lesz valami olyan külső tényező – safety car vagy időjárás például –, amely megkeverheti a lapokat:
„Ha sima verseny lesz, akkor nem sok mindent tehetsz. Az autók annyira szélesek, annyira nagyok, hogy nem lehet előzni. De próbálunk tapadni rájuk. Nem a miénk a leggyorsabb autó, szóval nem arról van szó, hogy nem a megfelelő helyre kvalifikáltunk. Úgyhogy nincs tempóelőnyünk vagy bármi, amit használhatnánk, de meglátjuk, mi történik.”