Q1: Hamilton már az első fázisban kiesett
Alig több mint három órával a sprint leintése után az új menetrend értelmében következett a kvalifikáció a vasárnapi futamra – szintén újításként a kettő között feloldották a parc fermé-szabályt, azaz a csapatok az előző 24 óra adatai alapján módosíthattak a beállításokon a folytatásra.
A kvalifikáció mindjárt egy kisebb incidenssel kezdődött, Nico Hülkenberg tolakodott a bokszutcában – a stewardok vizsgálatot jegyeztek elő az időmérőt követően. Egy másik esetet viszont gyorsított eljárással bíráltak el: Alex Albon feltartotta és kizökkentette Sergio Perezt – a thaiföldi állította, nem tudott hova húzódni –, őt a stewardok már a Q1 közben felmentették.
A lendületet vesztett Perez majdnem elvérzett már az első szakaszban: mindössze a 15. helyen jutott tovább a Q2-be. A nyitófázis hatalmas meglepetéseként kiesett a hajnali sprinten második Lewis Hamilton, a hajtűkanyart elfékező Mercedes értékes időt veszített és 18. lett az időmérőn. Bár a Stake ígéretesnek tűnt – és Valtteri Bottas 9. helyen ment tovább –, a hazai hős, Guanyu Zhou végül 16. helyen kiesett. Magnussen, Tsunoda és a hajrában megforgó Sargeant időmérője fejeződött még be ezen a ponton.
Sprintgyőzelmét követő lendületét folytatva Max Verstappen jutott tovább elsőként 1:34,742-es körével, de két ellenfele is nagyon közel végzett hozzá Charles Leclerc fél, Lando Norris egy tizedmásodperc lemaradásban – a hétvége első pole-pozícióját szerző mclarenes szárazon is gyorsnak tűnt. A Ferrarik és McLarenek mögött Hülkenberg hetedikként jutott tovább, megelőzte George Russellt és a sprintfutam után büntetett Fernando Alonsót.
Q2: Piros zászló és Sainz megmenekülése
Úgy tűnt, a második fázisnak is lesz egy neves áldozata, Carlos Sainz: az első gyorskörét teljesítő spanyol az utolsó kanyarban szaladt ki a sóderágyba, a Ferrari beforgott a pályára, és a túloldalán a gumifalnak koccant. Sainz elvesztette első szárnyát, de a felfüggesztés nem tört el, ezért visszaevickélt a bokszba a baleset miatt belengetett piros zászló alatt, ahol a Ferrari sietős munkába kezdett.
A csapatnak sikerült a bravúr, és Sainzot pályára küldték, mikor a megszakítást követően folytatódott a Q2-es fázis. Az viszont csak ekkor derült ki, mennyire működik jól az autó: a jelek szerint kifogástalanul, Sainz harmadik idővel, a Red Bullok után jutott a Q3-ba.
Verstappen már a megszakítás előtt a legjobb körrel rendelkezett, amit 1:33,794-re javított a Q2 végéig: csapattársa két tizedmásodpercre maradt el tőle, Sainz és a negyedik Leclerc már közel hat tizedre. Norris, Russell, Alonso és Piastri továbbjutása papírformának felelt meg, Hülkenberg és Bottas volt a két extra szereplő: a finn ráadásul Stroll ütötte ki. A kanadai társaságában Ricciardo, a két Alpine és Albon zártak a kieső zónában.
Q3: Alonso a Red Bullok mögött
Az utolsó fázis első menetében Verstappen elmaradt Q2-es körétől (1:33,977), azonban így is a leggyorsabb volt – az előző két fázisban hetedik és nyolcadik helyen végző Alonso viszont második eredményt rakott össze, igaz, négy tizedmásodperc hátrányban – az utolsó nekifutások előtt megelőzte Perezt, Norrist és a Ferrarikat, akik érezhetően tartalékoltak.
Érkeztek az utolsó gyorskörök, de mozgolódás csak a második helyen történt: Sainz, Leclerc, Piastri és Norris ugrott fel sorban a pozícióba, ám mindegyikük lassabb volt Verstappen korábbi körénél – amíg nem jött meg Verstappen, és csípett le még három tizedet, így bebiztosítva a Red Bull fennállásának 100. pole-pozícióját.
Alonso tartogatott egy meglepetést a végére, a kockás zászlónál felugrott a második helyre – ebből végül harmadik rajtkocka maradt, miután Perez bebiztosította az újabb Red Bull-os első sort, a mexikói volt az egyetlen, aki Verstappen első gyorskörét felül tudta múlni, ami jelzi, mennyire uralta a holland a kvalifikációt. A két Ferrari időmérős tempója végül csalódással ért véget, Leclerc és Sainz csupán hatodik-hetedik helyen zártak.
Az időmérő edzés végeredménye:
Versenyző | Csapat | Q1 | Q2 | Q3 | Körök | |
1 | Max Verstappen | RED BULL RACING HONDA RBPT | 1:34.742 | 1:33.794 | 1:33.660 | 18 |
2 | Sergio Perez | RED BULL RACING HONDA RBPT | 1:35.457 | 1:34.026 | 1:33.982 | 19 |
3 | Fernando Alonso | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 1:35.116 | 1:34.652 | 1:34.148 | 15 |
4 | Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | 1:34.842 | 1:34.460 | 1:34.165 | 15 |
5 | Oscar Piastri | MCLAREN MERCEDES | 1:35.014 | 1:34.659 | 1:34.273 | 16 |
6 | Charles Leclerc | FERRARI | 1:34.797 | 1:34.399 | 1:34.289 | 20 |
7 | Carlos Sainz | FERRARI | 1:34.970 | 1:34.368 | 1:34.297 | 17 |
8 | George Russell | MERCEDES | 1:35.084 | 1:34.609 | 1:34.433 | 20 |
9 | Nico Hulkenberg | HAAS FERRARI | 1:35.068 | 1:34.667 | 1:34.604 | 21 |
10 | Valtteri Bottas | KICK SAUBER FERRARI | 1:35.169 | 1:34.769 | 1:34.665 | 15 |
11 | Lance Stroll | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 1:35.334 | 1:34.838 | 12 | |
12 | Daniel Ricciardo | RB HONDA RBPT | 1:35.443 | 1:34.934 | 12 | |
13 | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | 1:35.356 | 1:35.223 | 15 | |
14 | Alexander Albon | WILLIAMS MERCEDES | 1:35.384 | 1:35.241 | 14 | |
15 | Pierre Gasly | ALPINE RENAULT | 1:35.287 | 1:35.463 | 15 | |
16 | Zhou Guanyu | KICK SAUBER FERRARI | 1:35.505 | 8 | ||
17 | Kevin Magnussen | HAAS FERRARI | 1:35.516 | 6 | ||
18 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 1:35.573 | 6 | ||
19 | Yuki Tsunoda | RB HONDA RBPT | 1:35.746 | 9 | ||
20 | Logan Sargeant | WILLIAMS MERCEDES | 1:36.358 | 7 |