A soron következő Kínai Nagydíjon rendezik az első 2024-es sprintet a Formula-1-ben. Mivel a sanghaji futamot zsinórban négy alkalommal kellett lefújni a koronavírus-járvány kapcsán, értelemszerűen először ad otthont sprintversenynek a pálya. Viszont éppen amiatt, mert öt év után tér vissza a mezőny a helyszínre, amelyen ráadásul dolgoztak is a 2019-es nagydíj óta, Max Verstappenék szerint nem bölcs döntés, hogy csak egyetlen szabadedzés áll majd a rendelkezésükre a tétre menő akció előtt:
„Igen, nagyon okos dolog ezt csinálni” – jegyezte meg szarkasztikusan a regnáló világbajnok. „Úgy gondolom, nem a legjobb ezt tenni, fogalmazzunk így. Mivel szerintem amikor hosszú ideig nem látogatunk el egy pályára, akkor soha nem tudhatjuk, hogy mit fogunk tapasztalni, nem igaz? Szóval jobb lett volna normál versenyhétvégét futni ott.”
„Másfelől viszont valószínűleg még jobban megfűszerezi majd ez a dolgokat, és talán ez az, amit látni akarnak. De igen, pusztán vezetési és sportteljesítmény szempontból nem a legokosabb dolog. De meglátjuk majd, amikor odaérünk. Mindig szerettem ott vezetni, és remélem, egyből erősen tudunk kezdeni és nem sok mindent kell finomhangolni az autón.”
Hasonlóan vélekedik Verstappen Red Bull-os csapattársa, Sergio Perez is: „Csak bízom benne, hogy nem lesz semmi probléma a pályával csatornafedelek vagy hasonlók terén. De valószínűleg a show szempontjából ez jó dolog. Felkészülés tekintetében viszont egyértelműen kemény lesz, én például még nem versenyeztem ott a Red Bull-lal, úgyhogy igen sok mindent kell majd csinálni egyetlen szabadedzésen.”
Megismétlődhet a 2020-as török helyzet?
A Ferrarit erősítő Carlos Sainz arra is felhívta a figyelmet, hogy az újraaszfaltozás olyan kellemetlen helyzetet idézhet elő, mint amivel 2020-ban a beugró isztambuli pályán szembesültek, amely eleinte korcsolyapálya módjára csúszott:
„Szerintem két témakör van ennek kapcsán. Úgy vélem, a kínai egy nagyszerű pálya, szerintem mindenkinek az egyik kedvence. Egyszerűen egy nagyszerű pálya, amely jó lehetőséget kínál az előzésekre, szóval van értelme ott rendezni egy sprintet.”
„Ugyanakkor ahogy azt az FIA-nak és a Formula-1-nek is elmondtuk, ezekkel az autókkal és a mostani szabályokkal, például a kopólemezt illetően, egyetlen szabadedzés után egyből belecsapni az időmérőbe, miközben egyetlen hupli trükkössé tudja tenni az autót… szóval talán nem jó választás négy-öt év kihagyás után odavinni a sprintet.”
„Azt is hallottuk, hogy újraaszfaltozás is zajlik, szóval benne van a pakliban egy Isztambul 2.0! Azért remélem, hogy nem, de ez jól mutatja a bizonytalansági tényező. Lehet, hogy az otthonülőknek ez izgalmas, de a mérnökök és a pilóták szempontjából szerintem nem kellett volna kockáztatni, és inkább normál hétvégét futni.”