DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 21. kedd
F1

Kétféle út áll a Mercedes előtt pilótafronton

Lehetőséget adni egy fiatalnak nagyobb nyomás nélkül vagy leigazolni egy rutinos pilótát, aki segíthet az újjáépítésben? Ez jelenleg Toto Wolff dilemmája.

Továbbra is a legérdekesebb kérdés a 2025-ös Formula-1-es pilótakeringő kapcsán, hogy vajon kit ültet majd a Mercedes a Ferrarihoz távozó Lewis Hamilton helyére. Fernando Alonso astonos hosszabbításával egy jelölt kiesett, de így maradtak még lehetőségek Toto Wolffék előtt.

Ha Max Verstappent nem számoljuk, akire Wolff lecsapna, ha esetleg a címvédő a belső feszültségek vagy a 2026-os motorprojekt bizonytalanságai miatt idejekorán felbontaná a 2028 végéig szóló szerződését, két név jöhet szóba elsősorban az Ezüst Nyilaknál: Carlos Sainz és Andrea Kimi Antonelli.

f1-antonelli-prema-f2



Sainz kapcsán az olasz sajtó néhány napja már be is lengette, hogy megállapodhattak a felek, miközben maga Wolff viszont nem sokkal előtte még úgy nyilatkozott, hogy 17 éves Formula-2-es reménységük van a legerősebb pozícióban a 2025-ös ülést illetően, ráadásul épp a napokban ejti meg első F1-es tesztjét.

A Mercedes F1-es csapatfőnöke a Motorsport.com hasábjain azt is elmagyarázta, hogy tulajdonképpen kétféle út vagy gondolkodásmód létezik annak kapcsán, hogy milyen utódot válasszanak Hamilton helyére a csapat jelenlegi helyzetében:

„Úgy gondolom, különböző szempontokból lehet erre tekinteni. Úgy hiszem, most épp egy újjáépítkezési fázisban járunk. Tudomásul kell vennünk, hogy most, mikor már harmadik évében járunk az új szabályrendszernek, máshogy kell csinálnunk bizonyos dolgokat, mint a múltban – anélkül, hogy kidobnánk mindazt, amiről úgy hisszük, hogy jól működik” – vélekedett Wolff.

„Ez jelentheti azt, hogy egy fiatalabb pilótát ültetünk be, akinek így megadjuk azt a lehetőséget, hogy kisebb nyomás mellett versenyezzen, mintha azonnal győzelmekért kellene harcolnia. Vagy beültethetünk egy rutinosabb versenyzőt is, aki segíthet nekünk abban, hogy kiássuk magunkat abból a gödörből, amibe teljesítmény terén kerültünk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: