Komoly balesetsorozat sújtja a Williamst az elmúlt hetekben: előbb Alexander Albon törte úgy össze az autóját a Formula-1-es Ausztrál Nagydíj első szabadedzésén, hogy a karosszériát nem is lehetett megszerelni a helyszínen, majd Japánban Logan Sargeant és a brit-thai is a falnak ütközött – igaz, utóbbi a futam rajtjánál önhibáján kívül, Daniel Ricciardóval összeakadva.
Ez pedig több szinten is súlyosan érinti a grove-i alakulatot, amely ráadásul még mindig nem rendelkezik tartalék karosszériával – ez a jövő heti Kínai Nagydíjon is így lesz –, ami miatt Sargeant autóját Melbourne-ben odaadták Albonnak. A becslések szerint a három törés összesen több mint kétmillió dolláros kárt okozott a csapatnak, ami a költségsapkát figyelembe véve komoly következményekkel járhat.
James Vowles, a Williams F1-es csapatfőnöke a suzukai fordulót követő videóját azzal a pozitívummal kezdte, hogy nem javíthatatlan Albon összetört autója: „Egy elég nagy baleset volt Alexé. Az autó belecsapódott a gumifalba, elég komoly volt a lassulás. Szerencsére Alex és Daniel is jól volt. Az ilyen balesetek sérüléssel is végződhetnek, de szerencsére most nem így történt.”
„Ami magát a karosszériát illeti, a pályán is meg lehetett volna javítani. Ugyanakkor sokkal jobb munkát tudunk vele végezni így, hogy visszaküldjük az Egyesült Királyságba. Könnyebb szerelés lesz, mint amit a helyszínen végeztünk volna, és teljesebb is egyúttal. Szóval van kár, de semmi olyan, amit ne lehetne megjavítani, így ennek eredményeként Kínára már újra ott lesz az autónk.”
Rövid és hosszabb távú következmények
Vowles azt is elmagyarázta, hogy a sérült és megsemmisült alkatrészek pótlása anyagilag és erőforrás tekintetében is megterheli az alakulatot, így a fejlesztésekkel is lassabban haladhatnak: „A legjelentősebb kár talán abból adódik, hogy az utóbbi két versenyen elveszítettünk néhány padlólemezt, hátsó és első szárnyat. A futómű elemei és a váltók is érintettek.”
„Ez minden szempontból egy nagyon komoly lista, és nehéz lépést tartani a szükséges mennyiségű tartalék alkatrésszel, miközben a háttérben a teljesítményt javító fejlesztéseken is dolgozunk. Mindig kalkulálunk bizonyos mértékű anyagi lemorzsolódást az alkatrészekből, de nyilván nem két ilyen versenyre, hanem a 24 futamos idényre elosztva.”
A csapatvezető arra is rámutatott, hogy az is komoly veszteség számukra, hogy a Suzukába vitt fejlesztések kárba vesztek, sőt adatokat sem tudtak igazán gyűjteni róluk:
„Ennek hatása lesz arra, hogy teljesítmény tekintetében mit csinálunk az évad hátralévő részében. A teljesítményt javító elemek, amelyeket kemény munkával előrehoztunk és elvittünk Japánba, sajnos megsemmisültek. Úgyhogy ez is hátrányba hoz minket a következő néhány nagydíjra, miközben újra felhalmozzuk a készleteket. Szóval kicsit rövid és közép távon is befolyásol ez minket.”