A General Motorshoz tartozó Cadillackel összeálló Andretti Global volt az egyetlen projekt, amely a Nemzetközi Automobil Szövetségtől tavaly zöld jelzést a Formula-1-be újonnan beszállni igyekvő istállók számára kiírt pályázaton.
Csakhogy hónapokkal később az F1 és a FOM mégis arra jutott, hogy – legalábbis egyelőre, azaz 2025-ben vagy 2026-ban – nem csatlakozhatnak a mezőnyhöz, többek között olyan érveket felsorakoztatva a döntésük mellett, hogy inkább az F1 jelentene pluszt az Andretti számára, nem pedig fordítva, és semmi sem garantálja, hogy egyből versenyképes lesz a formáció.
Az amerikai gárda már akkor jelezte, hogy az elutasítás ellenére is az ütemtervnek megfelelőn dolgoznak a Formula-1-es projekten, ennek részeként többek között már szélcsatornás teszteket is végzett az alakulat.
Szerdán pedig egy újabb komoly lépcsőhöz érkezett az Andretti Cadillac, ugyanis formálisan is megnyitott az új központjuk Silverstone-ban. Az istálló közleménye szerint a 48 ezer négyzetméteres létesítmény mérföldkövet jelent az Andretti Global számára, a megnyitón pedig jelen volt a nagyjából 80 főt számláló brit csapatrész is.
Mint írják, a létesítmény bővíthető az igényeknek megfelelően, és gyártási létesítmények, valamint további irodai és tárgyalótermek kapnak helyet benne. Az új létesítmény az Andretti indianai telephelyével, valamint a Banburyben található Formula-E-központtal fog együttesen működni, és egyúttal a versenycsapatok együttműködési helyszínéül szánják.
A csapat közleményéből az is kiderül, hogy eddig az F1-es tevékenységeket megosztották Silverstone, Indiana és a GM észak-karolinai Tech Centere között. Az előkészületek már jó ideje zajlanak, s eddig főként a hosszabb időt igénylő területekre koncentráltak, mint a kulcsszemélyzet verbuválása, az aerodinamikai és műszaki tervezés, valamint a járműdinamika.
„Mondtuk, hogy az ütemterv szerint haladnak a munkálatok: ez a létesítmény ezt test. Miközben egy amerikai gyári csapatot építünk, egy európai központ nagyszerű módja, hogy idevonzzuk az F1 legjobb tehetségeit és a legkorszerűbb gépeket telepítsük” – zárul a közlemény.
Michael Andretti csapattulajdonos a megnyitón a Motorsport.com riportja szerint amúgy hangsúlyozta, hogy a Fomula-1 az autósportok csúcsa, így ez egy nagy céljuk, a General Motorsszal együtt pedig valóban egy teljes amerikai istállót építenek: az autót Amerikában építik, a motort Amerikában gyártják, a tulajdonosok amerikaiak, és végül amerikai versenyzőjük is lesz.