Hiába mondják el rendszeresen a Mercedes versenyzői, Lewis Hamilton és George Russell azt, hogy a W15-ösben több potenciál rejlik, mint az elődökben, az Ezüst Nyilak számszakilag egyelőre rosszabb idénykezdetet produkálnak, mint a 2022-ben beköszöntött éra első két idényében. Az F1-es Japán Nagydíjon látottak alapján konkrétan ötödik erőnek tűnik az alakulat, s a konstruktőrök között is csak egyetlen pont a híja, hogy nincs előttük az Aston Martin.
A suzukai hetedik és kilencedik hely után Toto Wolff csapatvezető elismerte: a fő problémát továbbra is az jelenti számukra, hogy hiába mutatják azt a méréseik, hogy ott van a leszorítóerő, ez nem mutatkozik meg teljesítményben és köridőben a pályán.
„Úgy vélem, az autó rendkívül összetett számunkra, ha az aerodinamikai és a mechanikai egyensúlyról beszélünk. Ennek a kettőnek összhangban kell lennie, mi pedig egy bizonyos utat követtünk az elmúlt években. Körbe-körbe jártunk, mígnem eljutottunk egy pontra, hogy oké, valami mást kell itt csinálnunk” – magyarázta Wolff a Motorsport.com hasábjain.
„Mérjük a leszorítóerőt a szenzorainkkal, és azt mondják, hogy 70 pontnyival több leszorítóerőnk van egy konkrét kanyarban Melbourne-ben, mint tavaly. Köridőben viszont egyetlen km/h-val sem gyorsabb az autó. Ennek így nincs értelme. Hol vannak a korlátok? Ki akartunk pipálni néhány dobozt. Van-e bármilyen korlátozó tényező, amit kiszúrtunk? Úgy gondolom, van.”
„Minden, amit ebben a két évben láttunk, arra mutat, hogy több leszorítóerőnknek kellene lennie, mint hisszük. Most megmértük a leszorítóerőt, és tényleg ott van. De egyszerűen nem tudjuk kihozni belőle azt a köridőt, amit kellene és amit a szimulációk mutatnak. Ez nem magától értetődő.”
Nem akar még 18 hónap F1-es szenvedést
Wolff arról is beszélt, hogy Max Verstappen és a Red Bull utolérhetetlen lesz 2024-ben, így nekik a második hely lehet a céljuk – bár nem tett le a győzelmekről sem a 2026-os újabb szabályváltozások előtt:
„Senki sem fogja elkapni Maxot idén. A vezetése és az autója bámulatos. Látom, ahogy a gumikkal bánik. Úgyhogy ez az év a mögötte zajló csatáról szól. Remélhetőleg fel tudunk zárkózni a McLarenekre és a Ferrarikra, hogy a második helyért harcoljunk. Ez van idén, és ez volt tavaly is, amikor sikerült is másodiknak lennünk.”
„Ha győzelmekre és bajnoki címekre számítasz, akkor mondhatjuk, hogy a senki földjén járunk, mivel Max és a Red Bull annyival elöl jár. Itt vagyunk ebben a bolyban, de egyik csapat számára sem kielégítő a második-harmadik-negyedik helyekért küzdeni. Ha pusztán sport szempontjából nézem, csak az első hely számít, nem a második-harmadik-negyedik, de ez a valóság, amivel szembe kell néznünk most.”
„Próbáljuk kihozni a legjobbat, ami a közvetlen riválisaink legyőzését jelenti, miközben elismerjük, hogy valaki jobb munkát végzett és ő jelenti a mércét. A célunk, hogy futamokat nyerjünk idén, és nem akarom elengedni ezt az ambíciót, főleg nem jövőre.”
„De 2026 lesz egy nagy újrakezdés, ami a legreálisabb lehetőséget kínálja bárkinek, hogy legyőzze a Red Bullt. De addig még van egy és háromnegyed szezon, és nem akarok még több szenvedésen keresztülmenni a következő 18 hónapban. Bízom fénypontokban és egy emelkedő irányban.”