DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
F1

„Dobogóért mentünk volna a szörnyű első etap nélkül” – Wolff

A Mercedes F1-es vezére a csalódáskeltő hetedik és kilencedik helyezés ellenére is a pozitívumokat szemléli a Japán Nagydíj után.

Mindössze a hetedik és kilencedik helyen futott be a Formula-1-es Japán Nagydíjon a két Mercedes: ez megegyezik a csapat időmérős eredményével, csak épp a futamon George Russell végzett előrébb, Lewis Hamilton pedig hátrébb.

A csalódáskeltő eredmény ellenére Toto Wolff csapatfőnök igyekezett pozitívan szemlélni a suzukai eseményeket: szerinte konkrétan a dobogós harcba is beleszólhattak volna, ha az első kemény gumis etapjuk nem sikerül borzalmasan.

f1-hamilton-russell-mercedes-suzuka-pirelli-2



„Ott végeztünk, ahonnan indultunk, és egyszerűen rendkívül nehéz volt. A második és harmadik etapon szupergyorsak voltunk, és a dobogóért harcolhattunk volna, ha nincs a borzalmas első szakasz. Ki kell derítenünk, miért volt az: túl meleg volt-e, túlságosan menedzseltük-e a dolgokat.”

A Mercedesek a Daniel Ricciardo és Alexander Albon ütközése miatti piros zászlós megszakítás után váltottak közepesről kemény gumira az újraindításhoz, feltett szándékuk volt ugyanis onnantól egyetlen bokszkiállással lehozni a futamot. Wolff szerint eleinte jónak is tűnt a döntés, csak menet közben derült ki, hogy ez nem fog működni:

„Ez volt a helyes döntés az elején, mert stabilnak tűntek a köridők. Nem húztak el túlságosan a közvetlen ellenfeleink, aztán viszont hirtelen két-két és fél másodperccel visszaestünk körönként. Abban a pillanatban egyértelművé vált, hogy nem fogunk kitartani.”

f1-hamilton-russell-mercedes-suzuka-pirelli-1

Működik az új kísérletezős irány

Wolff azt is hozzátette, hogy bár az eredmények még nem mutatják ezt, de úgy érzik a Mercedesnél, hogy működnek azok a kísérletezések, amelyek révén gyakorlatilag tesztként használják a versenyhétvégéket, hogy jobban kiismerjék a W15-öst:

„Jobb a helyzet, mint a végeredmény alapján tűnik. Az időmérőn is sokat tanultunk. Javulni fogunk innen. Minden pályán gyorsnak kell lennünk. Nem lehet kifogás a hőmérséklet vagy a pályatípus. Meg kell ezt oldanunk. Ezért mondtam azt, hogy ez egy éles teszt számunkra. Jelentősen változtattunk a dolgokon, az autó pedig gyorsul.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: