A 2024-es Formula-1-es szezon első három versenyhétvégéjén egyértelműen a Ferrari tűnt a Red Bull első számú üldözőjének és ezáltal a második erőnek, a Japán Nagydíj időmérőjén azonban megszakadt ez a trend. Carlos Sainz és Charles Leclerc ugyanis csak a negyedik és nyolcadik helyekre kvalifikálta magát Suzukában.
A spanyol esetén kiderült, hogy a gázpedállal kapcsolatos probléma is szerepet játszott abban, hogy nem tudott közvetlenül a Red Bull párosa mögött végezni. Leclerc viszont még tőle is jócskán elmaradt – és ami igazán aggasztó lehet a monacói szempontjából, hogy egyelőre magyarázata sincs igazán arra, hogy miért:
„Ez egy olyan edzés volt, amellyel talán egyszer szembesülsz egy szezon során. Egyértelműen nem jó érzés. Úgy érződik, hogy minden rendben, az autó egyensúlya sem túl rossz” – magyarázta a Sky Sports F1 kameráinak Leclerc. „Mindig tudunk javulni kicsit, de ez minden időmérőre igaz.”
„Ha az érzéseimre hagyatkoznék, akkor a kör végén úgy érezném, hogy ’oké, ez egy jó kör volt’. De aztán ránézünk a listára, és egy másodperc a lemaradásunk. Amikor ilyesmi történik, általában főként a gumikat nézzük meg és azt, hogy hogyan hozzuk üzemi hőmérsékletre őket. Sok dolgot kipróbáltunk ma, de semmi sem működött közülük.”
„Úgyhogy egyelőre nincs válaszom, ugyanakkor a pozitívum, ha kell egyet találnunk, hogy a versenytempónk némileg erősebbnek tűnik. De egy ilyen pályán az időmérős helyezés rendkívül fontos, ma pedig nem végeztünk elég jó munkát.”
Leclerc szerint az sem változtatott volna a helyzeten, ha a többséghez hasonlóan nem egy, hanem két kört teljesített volna a Q3-ban, hiszen a végén nem sokan javítottak: „Nem tudom. Nem sokan javítottak. Nem tudom, hogy esetleg a szél változott-e meg kissé.”
„Meg fogjuk nézni az adatokat, hogy esetleg a pálya rosszabb volt-e egy kicsit, de nem gondolom. A Q1-től kezdve a Q3-ig nem volt erős edzésünk, és már a Q1 első körében rendben volt az érzet, és általában ilyenkor a köridő is jön vele. Ma viszont teljesen az ellenkezője történt, ezt meg kell vizsgálnunk.”
Amiben Leclerc bízhat: a versenytempó
Mint fentebb már utalt is rá a monacói, a Ferrari versenytempója ellenben ígéretesnek tűnt eddig Suzukában: már a pénteki első edzésen is úgy festett, hogy közel voltak a Red Bullhoz, míg a szombat délelőtti harmadik tréningen konkrétan Leclerc produkálta a legjobb átlagot. Más kérdés, hogy a nyolcadik helyről startolva ezt mennyiben tudja majd kamatoztatni:
„A versenytempónk erősnek tűnik. Csak remélem, hogy lesz lehetőségünk előzni. Mert egy ilyen pályán igen nehéz lesz előzni. Úgyhogy a legjobbamat fogom nyújtani, aztán meglátjuk.”