A Japán Nagydíj hiányos pénteki edzésnapját követően még arról nyilatkoztak pozitívan a ferrarisok, hogy a csapat közelebb van a Red Bullhoz, mint azt a pálya karakterisztikájából fakadóan várták – egy becslés szerint egykörös tempóban mindössze egy tizedmásodpercre maradtak el a Red Bulltól.
Az időmérő edzésen azonban nem igazolódott be az optimista várakozás, egyik szakaszban sem fért be Ferrari az első háromban: a Bahreinben, Szaúd-Arábiában és Ausztráliában is első sorba kvalifikáló csapat Carlos Sainz révén a negyedik rajtkockából indulhat, Charles Leclerc pedig csupán nyolcadik lett.
„A harmadik szabadedzés után végképp láttuk, hogy nincs meg az a tempónk, amit az elsőn éreztünk, és kemény hétvége vár ránk” – árulta el az időmérő után nyilatkozó Sainz, hogy szombaton tudatosult csak bennük hátrányuk.
„Az igazat megvallva egészen jót léptünk a kvalin, csak a harmadik helyen Lando két tizedes előnye túl nagy Suzukában, ahol ennél sokkal szűkebbek a különbségek. De voltak nagyon jó köreink az időmérőn, én örülök a teljesítménynek. Ez egy olyan pálya, ahol a Ferrari nem a leggyorsabb autó, és azt is tudjuk, hogy miért.”
Sainz a Q2-ben jelentette, hogy a gázpedált túl puhának érzi. Abban a fázisban nem hajtott már pályára a továbbjutás tudatában, de az időmérő után elmondta, a gond elkísérte őt a Q3-ban is:
„Az edzés hátralevő részében ezzel a problémával kellett vezetnem. Nem szabadott gondolnom rá, a pedál puha volt, de nem volt benne kockázat” – magyarázta az Ausztrál Nagydíj győztese, hogy a lágy gázpedál inkább kényelmetlenséget okozott, nem fenyegette a megállás kockázata.
Háromból harmadszor dobogóra állhat Sainz?
„A versenytempónk jobb ezen a hétvégén, de hogy összességében jó vagy rossz lesz, még nem tudom” – mondta a Sky Sports kamerájának a spanyol, aki bízik abban, hogy impozáns dobogós statisztikáját (három nagydíjból egy győzelem, egy harmadik hely és egy kihagyott futam) folytatja Japánban.
„A kvalin lehetetlen volt a McLarennel küzdeni, de remélem, a futamon tudunk majd. Jó lenne, ha a versenyen dobogós harc bontakozna ki köztem, Lando, Ferrari és a mögöttünk levő Mercedes között, érdekes csata lenne. A Red Bullok sajnos külön ligában vannak.”