DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 20. hétfő
F1

Alonso nem változtat a büntetés után

Továbbra is furcsának tartja az F1-es Ausztrál Nagydíj után rá kirótt szankciót a spanyol, aki szerint inkább a melbourne-i 6-os kanyarral kellene foglalkozni.

Két hete utólag megbüntették a Formula-1-es Ausztrál Nagydíj után Fernando Alonsót, mivel a stewardok az adatok áttanulmányozása után arra jutottak, hogy a korábbi fékezéssel és le-fel váltásokkal a spanyol kiszámíthatatlanul és „potenciálisan veszélyesen” vezetett a 6-os kanyar felé menet, amikor a mögötte haladó George Russell balesetet szenvedett.

A 20 másodperces időbüntetéssel szankcionált Aston Martin-versenyző a futam után elmondta, hogy szerinte az ilyen taktika része az autósport művészetének, és ezt az álláspontját most, a Japán Nagydíj csütörtöki médianapján is fenntartotta:

„Világosak voltak, és szerintem még mindig azok” – felelte Alonso arra a kérdésre, egyértelműek-e az eset kapcsán, hogy mit lehet megtenni a pályán. „Kicsit meglepő volt a melbourne-i büntetés. Semmit nem tehetünk, el kell fogadnunk, továbblépnünk és az itteni futamra koncentrálnunk.”

f1-alonso-aston-suzuka-day0-2



„De úgy vélem, nem igazán fog ez változtatni azon, hogyan vezetünk és hogyan állunk a versenyzéshez. Nincs olyan kötelezettség, hogy 57 körön át ugyanúgy vezessünk. Néha lassabb tempót futunk, hogy spóroljunk az üzemanyaggal, a gumikkal, az akkumulátorral. És olykor lassan megyünk be egy kanyarba vagy a pálya bizonyos szektoraiba, hogy DRS-t adjunk a mögöttünk érkezőnek, ami hasznos lehet a második autóval szemben, aki gyorsabb lehet” – elevenítette fel Carlos Sainz tavalyi szingapúri taktikáját példaként.

„Ezek a dolgok mind teljesen normálisak. Azok voltak, most is azok és örökké azok is maradnak az autósportban. Úgyhogy kaptunk egy büntetést, valószínűleg egy egyedülit, amelyet talán soha többé nem fognak kiosztani.”

Arra a kérdésre, hogy maga a büntetés vagy annak súlyos mértéke lepte meg jobban, a 42 éves pilóta így felelt: „Idő tekintetében ez volt a szezon legkeményebb büntetése, ami furcsa, de az a tény, hogy egyáltalán büntettek.”

f1-alonso-aston-suzuka-day0

Bár a felügyelők indoklásukban hangsúlyozták, hogy a következményt, azaz Russell autótörését nem vették figyelembe az ítélethozatalkor, Alonso szerint nagyon is számított mindez: „Száz százalék. Ha Abu Dhabiban történik ez aszfaltozott bukótérrel vagy bármi, szerintem George néhány méter után visszatért volna a pályára, és megpróbálkozott volna a támadással a következő körben vagy egyenesben, és akkor nem lett volna belőle probléma.”

 

Inkább a melbourne-i 6-os kanyar a gond

Suzukában Russell, Carlos Sainz és Alexander Albon is beszélt arról a hivatalos FIA-sajtótájékoztatón, hogy az incidens helyszíne, az Albert Park 6-os kanyarja is problémás amiatt, hogy a fal visszadobja a pályára a balesetet szenvedőket. Ebben Alonso is egyetértett:

„Úgy gondolom, a nagy dolog a 6-os kanyar Ausztráliában. Jelenleg nem az a legbiztonságosabb kanyar a pályán. Láthattunk tavaly egy incidenst Alex Albonnal a futamon, idén pedig a szabadedzésen, amikor megsérült a karosszériájuk. Emellett az F2-ben Dennis [Hauger] szenvedett ott baleset, azt hiszem. Aztán pedig nyilvánvalóan George a versenyen.”

„És számomra ez valószínűleg fontosabb, hogy ezen változtassunk a következő évre, mint hogy mit csinál vagy nem csinál az előttem haladó, amíg nem kell elkerülő manővert végrehajtanom, ahol nem ez volt a helyzet. Ez volt számomra a lényeg Ausztrália után, és most is az. De továbblépek, nem akarok túl sokat beszélni erről.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: