A Ferrari kettős győzelmét hozta a hétvégi Formula-1-es Ausztrál Nagydíj, amelyben nyilván nagy szerepet játszott Max Verstappen korai fékhibás kiesése a futamon. Ugyanakkor már a melbourne-i hétvége korábbi részében is ütőképesnek tűnt a Scuderia: tulajdonképpen csak a rajtelsőségről döntő Q3-ban maradtak alul a hollanddal és a Red Bull-lal szemben.
A futamot megnyerő Carlos Sainz a leintést követően el is mondta, hogy „az első körtől kezdve futamgyőztes autónak érződött” az Albert Parkban az SF-24-es, és „bár a Red Bull is gyors volt és pole-t szerzett, de az a köridő nekünk is elérhető volt”. A spanyol hozzátette: szerinte lesznek pályák, ahol erősek lesznek, ahogy tavaly is, de idén úgy tűnik, hogy a versenytempójuk is jobb.
Egyetértett csapattársa véleményével a mögötte másodikként befutó Charles Leclerc is, aki minderről arra a kérdésre reagálva beszélt, hogy mennyire volt fontos a Ferrarinak, hogy Ausztráliában az eredmények visszaigazolták a 2024-es autóval kapcsolatos biztató benyomásaikat:
„Ó, rendkívül fontos, mivel nagyon rég fordult elő az, hogy megvolt ahhoz a valódi tempónk, hogy a Red Bullt… nem mondanám azt, hogy kontroll alatt tartsuk, mert nem ismerhetjük Max igazi mai tempóját, de azt mondom, hogy az első szabadedzéstől kezdve tudtuk, hogy lehetséges a pole-pozíció és a győzelem, mert nagyon jó volt a gumikopásunk, a tempónk, és ez rendkívül biztató jel” – mondta el a monacói a futam utáni sajtótájékoztatón.
„Ugyanakkor ha megnézzük az első három versenyt, ebből kétszer náluk volt az előnyük a futamon. Úgyhogy még mindig nagyon sok munka vár ránk, de pontosan ezt kell tennünk csapatként. Bármikor adódik a lehetőség, hogy ténylegesen versenyt nyerhetünk, akkor le kell csapnunk rá, és ez a hétvégén ezt tettük, Carlos megcsinálta.”
„Ami engem illet, második lettem a leggyorsabb kört is megfutva, szóval nem sokkal szerezhető ennél több pont. És ha visszatekintünk az első három nagydíjra, egy olyan versenyünk sem volt, amiből nem hoztuk ki a maximumot. Úgyhogy továbbra is ezt kell tennünk, amíg nem lesz olyan autónk, amely konzisztensen jobb a Red Bullnál, főleg a futamokon” – vélekedett Leclerc, aki az egyéni tabellán ugyanúgy négypontos hátránnyal második Verstappen mögött, ahogy a konstruktőri értékelésben a Ferrari is az a Red Bull mögött.