Az Aston Martinra jellemző tendencia 2024-ben – ami éppen ellentétes a tavaly látottakkal –, hogy a csapat jellemzően erős, akár harmadik erő az időmérőkön, a futamokon azonban hátrébb kerül a rajthelyhez képest. Okaival a hétvége felvezetésében is foglalkoztunk. Ennek megfelelően Alonso Bahreinben hatodik, Szaúd-Arábiában negyedik pozíciót szerzett az időmérőn.
Melbourne-ben is úgy tűnt, az egykörös tendencia folytatódhat, a Q1-ben ötödik helyen végzett, csak a Ferrarik és a Red Bullok voltak előtte – ez az eredmény azonban nem a valós tempót tükrözte Alonso szerint.
„A Q1-ben és Q2-ben az számít, mennyi abroncsot használunk, annak függvényében tűnhetünk kicsit jobbnak vagy rosszabbnak a valósnál” – nyilatkozta a riportereknek az ausztrál kvalifikáció után Alonso. „A Q3 pedig nem volt ideális, az első próbálkozásomon a 6-os kanyarban kimentem a kavicságyba, azután pedig az utolsó szett új lágy abroncson már nem bíztam teljesen az autóban és magamban.”
„Ez egy problémásabb hétvége tempó tekintetében” – mondta a végül csapattársa, Lance Stroll mögött tizedik helyen kvalifikáló Alonso. „Összességében kevésbé vagyunk versenyképesek ezen a hétvégén. A három szabadedzésen sem voltunk olyan gyorsak, mint Dzsiddában, ahol elsők lettünk az első edzésen, aztán másodikak a másodikon. Itt nem ez volt a helyzet.”
Ennek ellenére a kétszeres világbajnok cáfolja, hogy az Ausztrál Nagydíj az AMR24 kifejezett gyengeségeit domborította volna ki: „Bár a tapadás kevés, sokat csúszkál az autó, érzékeny a szélre, következetlen körről körre, de szerintem ezzel most mindenki így van” – mondta az erre vonatkozó riporteri kérdésre.
Kettős pontszerzést vár a futamra
„Melbourne-ben jellemzően zajlanak az események, sok a biztonsági autó” – beszélt a vasárnapi Ausztrál Nagydíjra előretekintve. „Nem lesz egy könnyű futam, a szemcsésedés miatt mindenki aggódik. Meglátjuk, hogy tudjuk-e menedzselni az abroncsokat. Mindkét autó pontot érő helyről indul, és mindkét autóval pontszerző helyen is akarunk végezni.”