A sok szempontból meglehetősen lapos Szaúd-arábiai Nagydíjat követően Oliver Bearman pazar debütálása mellett az egyik fő beszédtémát a Haas pontszerzése szolgáltatta, melyhez Kevin Magnussen egy sokak által megkérdőjelezhető taktikával járult hozzá: a büntetésekkel sújtott dán versenyző a mögötte haladók feltartásával biztosította, hogy Nico Hülkenberg ki tudja autózni kerékcseréje előtt a szükséges előnyt.
A taktikai húzást a versenyt követően többen kritizálták, mindenekelőtt a Visa RB részéről, míg Alexander Albon arról beszélt, hogy könnyen elterjedhet az F1-ben ez a fajta taktika. A brit-thai versenyző csapatfőnöke, James Vowles ennél kicsit határozottabban fogalmazott:
„Szervezetileg, sportágként kell felülvizsgálnunk azokat a kérdéseket, hogy az ilyen taktika fenntartható-e és vagy sportszerűtlen-e. A magam részéről az a véleményem, hogy nem így akarok versenyezni” – mondta Vowles a Williams által közzétett videóban.
Az öt nagycsapat versenyzőin kívül idén elsőként pontot szerző Hülkenberg viszont nem sportszerűtlenségként, sokkal inkább csapatjátékként közelítette meg dán kollégája tetteit: „Nyilván örülök az egy pontnak, nagyszerű csapatmunka volt és nagyszerű csapatjáték Kevin részéről.”
„Remek munka volt, és köszönöm neki, ezt a szívességet később viszonozni fogom” – mondta a német és azt is elárulta, hogy menet közben nem tudott arról, miért lett ekkora távolság közte és az üldözők között a kiállás előtt:
„Nem tudtam róla. Azt mondták, hogy a különbség megnőtt, de nem tudtam, hogy miért. Csak arra gondoltam, hogy annyira jó vagyok, hogy elrepülök a mezőnytől!” – tréfálkozott Hülkenberg, s azt is elmondta, miért élvezte a versenyt a pontszerzés mellett:
„A legtöbbször egyedül voltam, csak vezettem, nyomtam. Nem volt spórolás a gumikkal, tiszta pályán mentem, így fizikailag kemény volt. De élveztem.”