DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 28. vasárnap
F1

Norris top 10-en kívül, mégsem aggódik

Voltak ugyan kanyarok, ahol küszködött a McLaren egyensúlyával, de a brit és Oscar Piastri is úgy érzi, ott lehetnek a csatában az F1-es Szaúd-arábiai Nagydíjon.

A mezőny első felébe tartozó öt istálló közül egyértelműen a McLaren teljesítette a leghaloványabb csütörtöki edzésnapot a Formula-1-es Szaúd-arábiai Nagydíjon: míg az Aston Martin, a Mercedes, a Red Bull és a Ferrari párosai kisajátították az első nyolc pozíciót a második tréningen, addig Lando Norris az első tízbe sem fért be.

Mindennek ellenére a fiatal brit nem tűnt túl aggodalmaskodónak, amikor az első nap végén értékelte az eddigi dzsiddai tapasztalatokat – sőt, jobbnak érezte az MCL38-ast, mint az egy héttel korábbi évadnyitón:

f1-norris-mclaren-dzsidda-day1



„Elfogadható napunk volt. Kicsit jobb volt az érzet, mint Bahreinben, de voltak bizonyos kanyarok, ahol küszködtünk azzal, hogy a megfelelő tartományba hozzuk az autó egyensúlyát. Van néhány apróság, amin javítanunk kell. De összességében szerintem elég jó napot zártunk. Vár még ránk némi munka, de így is egy jó kezdése ez a hétvégének.”

A csapattárs Oscar Piastri ezúttal két helyezéssel megelőzte Norrist az eredménylistán, ezzel épp befért a top 10-be. A második F1-es szezonját teljesítő ausztrál is hasonló gondolatokat fogalmazott meg, mint kollégája:

„Hullámzó első napon vagyunk túl, azt mondanám. Voltak jó pillanatok, amikor elég gyorsnak tűntünk, máskor viszont nem annyira. Kicsit nehéz megmondani, pontosan hol is állunk, de úgy gondolom, ismét valahol ott vagyunk a harcban, ami biztató. Végre kell hajtanunk némi finomhangolást még másnapra, de szerintem rendben vagyunk.”

f1-piastri-mclaren-dzsidda-day1

Beállításokat próbálgattak a McLarennél

A wokingi alakulat F1-es csapatfőnöke, Andrea Stella is igyekezett pozitív hangvételben értékelni a csütörtöki szabadedzésen látottakat: „Sima edzésnapot teljesítettünk itt Szaúd-Arábiában. Számos beállítási lehetőséget kipróbáltunk, hogy optimalizáljuk az autót erre a pályára, amely kihívást jelent mind a végsebesség, mind az egyensúly szempontjából.”

„A csütörtökön gyűjtött adatok segíteni fognak, hogy jobban megértsük, mi a helyes megközelítés az időmérőre és a futamra. Rengeteg elemzést kell végrehajtanunk este, hogy mindezt összerakjuk és a lehető legversenyképesebb csomaggal rukkoljunk elő a hétvége hátralévő részére.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: