Ami a Ferrarit illeti, a SF-23 esetében az autó kiszámíthatatlan viselkedése okozta a problémát: a körülmények apró változása drasztikus különbséget eredményezhetett a vezethetőségben. Charles Leclerc különösen a tavalyi szezonkezdettel összehasonlítva érzi a különbséget:
„Az autó végre ismét azt csinálja, amit kell neki, ami a tavalyi év kezdetén nem volt igaz. Emlékszem az első pár napra, sokkal jobban aggódtam, mert nagyon-nagyon komplikált volt azt az autót vezetni. Az ideit sokkal könnyebb, jobb alapról indulunk. Még sok munka vár ránk, de eddig minden a terv szerint alakul, tekintve, hogy nem történt kellemetlen meglepetés az autó viselkedését illetően” – nyilatkozta csütörtökön Bahreinben Leclerc, aki mindkét tesztnap délelőtt ült az SF-24-ben.
„Vezethetőség tekintetében sokkal jobb az autó, mint egy éve. Akkor a tesztet követően nagyon nehéz volt irányt kijelölni, egyszerűen mert nem tudtuk, mit csinál az autó. Úgy mentünk egy kanyarba, hogy nem tudtuk, extrém túlkormányzottság vagy extré, alulkormányzottság fog fellépni, márpedig ez nagy probléma. Az idei autó nem ilyen, ami jó kiindulópont” – folytatta Leclerc, hozzátéve, hogy a teszt a szimulációval is egybevág, ami segíti a fejlesztési folyamatot.
Már nem harap a Mercedes
Nagyon hasonlóról számoltak be a Mercedes-pilóták is: a W15 következetesebb elődjénél, ami kihat a versenyzők önbizalmára.
„A tavalyi autót igazi kihívás volt vezetni, Lewis és én sem bíztunk benne, az volt az érzés, hogy minden egyes kanyarban meg fog harapni minket” – nyilatkozta George Russell Szahírban. „Most viszont támadni lehet a közepes és gyors kanyarokat anélkül, hogy a hátulja kitörne. Úgy érezzük, hogy az autó következetességét tekintve igazán jó lépést tettünk meg.”
„Mechanikai szempontból most van egy olyan autónk, amelyre az aerodinamikai részleg egyszerűen felépítheti a leszorítóerőt. A múltban az aerodinamikai módosítások felszínre hoztak olyan problémákat, melyeket időbe telt megérteni és megoldani” – mondta a fiatalabb brit. Úgy fogalmazott: „Az autó már nem az a díva, mint az elmúlt két évben.”
Russell a szerdai tesztnapot vitte, csütörtökön Hamilton kapott szerepet. A hétszeres bajnok 123 kör tett meg, az utolsó órában a Mercedes idei első látványos időeredményéről is gondoskodott, mellyel harmadikként zárta az értékelést.
„Produktív nap volt a mai, rengeteget tanultunk a W15-ről, mind hosszabb etapokon és egykörös munka során” – mondta a csütörtöki nap végén Hamilton. „Egyértelműen előreléptünk az idei autóval, sokkal jobban vezethető. Nagy köszönet jár mindenkinek Brackley-ben és Brixworthben az elmúlt egy évben tett erőfeszítésekért, igazán hálás vagyok nekik kemény munkájukért. Természetesen még mindig fejlődés vár ránk, de jó alapra építkezhetünk.”