Ugyan a szerdai nyitónapot még megúszta az F1-es mezőny piros zászlós megszakítás nélkül a bahreini előszezoni teszten, de a csütörtök délelőttöt már nem: egy rázókődarab, egy csatornafedél szakadt fel a 10-es kanyarnál, miután Charles Leclerc, majd Lewis Hamilton ráhajtott. Az illetékesek hosszasan vizsgálták az incidens helyszínét, végül pedig nagyjából félórás várakozás után úgy döntöttek, már nem indítják újra a hátralévő egy órára a gyakorlás délelőtti szakaszát. Így nem féltávnál volt az ebédszünet, hanem tovább, öt órán keresztül tartott a délutáni etap.
A szerdán domináló Red Bull ma problémásabb napot teljesített: Max Verstappen helyett Sergio Perez vette kezelésbe az RB20-ast, de több kisebb-nagyobb hibát is ki kellett mozognia. Már a nap elején lángra kapott a jobb első fékje, amit utána hosszasan vizsgáltak az energiaitalosok, majd délután maradt ő az autóban, és az eredeti tervekkel ellentétben nem adta vissza a munkát Verstappennek – de ott is voltak gondjai, egy ponton például elment az autó hajtása. Végül azért összességében nem lehet elégedetlen, hiszen ő tette meg a legtöbb kört a nap során, és a közepes gumikon fel is jött a második helyre, csak a lágy gumis Sainz előzte meg nyolc tizeddel.
Akinek nem lehetett oka panaszra, az a Ferrari, amely a hibamentes szerda után egy biztató csütörtököt teljesített: ezúttal sem voltak technikai gondok az autóval, és a gyakorlás mindkét fázisában a Scuderia volt a leggyorsabb. Délelőtt Charles Leclerc zárt az élen, a délután megérkező Carlos Sainz pedig előbb szinte megfutotta Verstappen tegnapi körét, majd egy időmérős szimulációt is elvégzett a C4-es, lágy gumin, amivel jelentős épített ki magának a többiekkel szemben. Perez végül közelített rá, de a tempó és az autó viselkedése is rendben volt ezen a napon, nem hátráltatta őket semmi, úgyhogy elégedettek lehetnek a Scuderiánál.
A visszafogottabb szerdai nap után csütörtökön ki kell emelnünk a Mercedest is, Lewis Hamilton alatt ugyanis most jobbnak tűnt a W15. A köridővel sem volt különösebb probléma, azonos gumikon, szinte azonos időszakban négy tizedet kapott Sergio Perez Red Bulljától, és a körmennyiség is megvolt, nem adódtak bosszantó problémáik, nyugodtan tehették a dolgukat. Ehhez hozzátartozik, hogy az autó vezethetősége is egészen másnak tűnt, mint a tavalyi, jóval direktebben fordult be, főleg a közepes erősségű kanyarokba, bár a hátsó tengely stabilitása most is okozott gondokat.
Ezúttal is futott jó időt Lando Norris a McLarennel, bár a wokingiaknál is adódott némi technikai probléma, szerdához hasonlóan ezúttal is huzamosabb ideig voltak kénytelen szerelni a bokszban.
Daniel Ricciardo alatt megint jól működött a Visa Cash App RB, bár az ötödik helyet a C4-es gumiknak köszönhette, a C3-asokon a hatodik helyen állt ezt megelőzően. Az Aston Martin most kevésbé volt meggyőző, az Alpine-ról, a Stake-ről és a Williamsről nehezebb következtetéseket levonni, a Haas pedig egyáltalán nem is ment érdemi időt: ugyan 120 kör fölé jutottak mennyiségbne, de sem Kevin Magnussen, sem Nico Hülkenberg nem sietett.
Verstappen, George Russell és Alexander Albon nem ült autóba ezen a napon.
A második tesztnap eredménye:
Pilóta | Csapat | Köridő | Körszám | |
1. | Carlos Sainz | Ferrari | 1:29,921 | 84 |
2. | Sergio Perez | Red Bull | +0,758 | 129 |
3. | Lewis Hamilton | Mercedes | +1,145 | 123 |
4. | Lando Norris | McLaren | +1,335 | 52 |
5. | Daniel Ricciardo | Visa Cash App RB | +1,440 | 88 |
6. | Charles Leclerc | Ferrari | +1,829 | 54 |
7. | Lance Stroll | Aston Martin | +2,108 | 96 |
8. | Esteban Ocon | Alpine | +2,140 | 78 |
9. | Valtteri Bottas | Stake | +2,306 | 97 |
10. | Oscar Piastri | McLaren | +2,407 | 35 |
11. | Logan Sargeant | Williams | +2,657 | 117 |
12. | Fernando Alonso | Aston Martin | +3,132 | 31 |
13. | Guanyu Zhou | Stake | +3,794 | 38 |
14. | Pierre Gasly | Alpine | +3,883 | 33 |
15. | Kevin Magnussen | Haas | +6,690 | 93 |
16. | Nico Hülkenberg | Haas | +7,588 | 31 |
17. | Yuki Tsunoda | Visa Cash App RB | +8,153 | 40 |