Az FIA a mesterséges intelligenciát vetné be a pályahatár-átlépés ellenőrzésének meggyorsítására. A „Computer Vision” rendszer használata azt eredményezheti, hogy az FIA távoli műveleti központjának (ROC) kevesebb incidenst kell feldolgoznia, s így sokkal kevesebb idő telik el a szabálysértés bejelentése és a döntéshozatal között.
Tim Malyon, a ROC vezetője elmondta, hogy a mesterséges intelligencia használata elsődlegesen azon esetek kiszűrésére szolgál, melyek elbírálásához nincs szükség emberi erőforrásra. A koncepció bemutatására az orvostudományból hozott párhuzamot: „Ez sok párhuzamot mutat az orvostudományban jelenleg zajló egyeztetésekkel, például a rákszűrésből származó adatok átvizsgálását illetően.”
„Arra a következtetésre jutottak, hogy nem a rák diagnosztizálására akarják használni a Computer Visiont, hanem arra, hogy kiszűrjék az esetek 80%-át, ahol nyilvánvalóan nincs rák, s így a jól képzett embereknek több idejük jusson a fennmaradó 20%-ra. Mi is ezt célozzuk meg” – mondta Malyon, aki azt is kifejtette, hogy a jelenleg egy nagydíjon várható 800 jelentést nagyjából 50-re csökkentenék.
A fejlesztések részeként Abu Dhabiban az FIA nemcsak a Computer Visiont próbálja ki, hanem más új rendszereket is, melyek célja az autók helyének pontosabb meghatározása, így például a Catapult nevű rendszert. Malyon így összegezte a fejlesztéseket: „A jövőben az összes technológiát fejleszteni akarjuk, és újakat is be kívánunk vetni.”
„A pontosság javítása érdekében folyamatosan fejlesztjük az autók helymeghatározását, a ROC méretét pedig meg akarjuk duplázni nyolc főre, s megkétszerezzük a pálya és Genf közötti kapcsolat sávszélességét, hogy lehetővé tegyük több ember távmunkáját” – mondta.
Malyon azt is kiemelte, hogy az Ausztriában tapasztalt problémák egyik legfontosabb tanulsága az volt, hogy a szabálysértések tényének megállapítására nem a technológia, hanem az emberi szem a legmegfelelőbb, míg a technika szerepe jelenleg az esetek szűrésére korlátozható.