DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 4. hétfő
F1

„A lendület velünk van!” – Ferrari

Mindössze négy pont a különbség az F1-es évadzáró előtt a Mercedes és a Ferrari között: utóbbi csapatfőnöke visszafogott optimizmussal készül a döntőre.

Bár a Red Bull már hetekkel ezelőtt bebiztosította a konstruktőri világbajnoki címvédést, mögötte az ezüstéremért a korábbiaknál is nyitottabbá vált a csata a Formula-1-es Las Vegas-i Nagydíjat követően. A Ferrari ugyanis mindössze négy pontra megközelítette az évad során szinte végig második helyen tanyázó Mercedest a tabellán.

f1-vasseur-ferrari-vegas



Az üldözött istállót vezető Toto Wolff elmondása szerint készen állnak a csatára a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjon, egyúttal csípős utalást tett a 2021-es vb-döntő eseményeire azzal a megjegyzésével, hogy „most normális versenyigazgatója van” az F1-nek. A Ferrari élén első idényének végéhez közelítő Frederic Vasseur szintén visszafogott bizakodással várja az utolsó fordulót:

„Ha figyelembe vesszük, hogy alig néhány versennyel ezelőtt 60 ponttal mögöttük voltunk, akkor jó úton haladunk. De Abu Dhabi megint egy másik történet lesz, négy pont az lehet semmi és túl sok is. De valóban jól tudtunk teljesíteni Monzában, Szingapúrban, Mexikóban és itt is, különböző típusú pályákon, eltérő időjárási körülmények között, eltérő gumikeverékkel, és rendkívül motiváltak lehetünk Abu Dhabi előtt. A lendület velünk van, aztán meglátjuk, mi történik.”

 

Már jól kezeli a gumikat a Ferrari?

Las Vegasban kifejezetten rendben volt a Scuderia korábbi egyik fő gyenge pontjának számító gumikezelés is, amit jól mutatott, hogy a sokáig a győzelemért is harcban lévő Charles Leclerc az etapok végén is közelíteni tudott a Red Bullokra: a verseny elején Max Verstappent, az utolsó körben pedig Sergio Perezt előzte meg. Vasseur rámutatott, hogy ez nem csak az éjszakai hűvösnek volt betudható, hanem már tendencia:

f1-leclerc-ferrari-vegas

„Néhány más esetben is ez volt a helyzet. De ismétlem, szinte semmivel is rossz irányba lehet elmenni mostanság a gumikkal, nem egyszerű elérni, hogy energiát vigyék át az abroncsokba vagy éppen ne vigyél. Mindenkinek nehéz ez, talán a Red Bullnak kevésbé. Ha megnézzük, ők mindenféle körülmények között jól teljesítettek, de a többi csapat volt fent és lent is. De mi próbálunk fent maradni.”

„Ha megnézzük a Mercedest, Brazíliában sehol sem voltak gumikezelés terén, itt pedig elfogadható versenyt futottak. Pályáról pályára, keverékről keverékre más a történet. Most a körülmények meglehetősen hűvösek voltak az évad többi részéhez képest. És jól kezeltük a gumikat. Úgy gondolom, már néhány versennyel ezelőtt is ez volt a helyzet. De mindig a határon táncolunk a gumimenedzsmenttel.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: