DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

„Fernando szokatlan íveket használt” – Aston

Mike Krack csapatvezető nem győzte dicsérni a kétszeres F1-es világbajnok spanyol rutinját és interlagosi vezetését, amely dobogót ért számára.

Fernando Alonso a Formula-1-es Sao Pauló-i Nagydíj utolsó szakaszában elképesztő védekezést produkált a harmadik helyen haladva Sergio Perez ellen. A spanyol szemmel láthatóan rendre a kigyorsításra játszott a célegyenesre vezető kanyarban, s ezzel sokáig maga mögött is tudta tartani a Red Bull-ost.

Perez azonban az utolsó előtti kör elején elkapta az Aston Martint. Ekkor maga Alonso is úgy érezte, hogy elúszott a dobogó, ám az utolsó körben az első kombinációból jobban gyorsított ki, így a 4-es kanyar előtt visszatámadott és megelőzte a mexikóit, aki végül már nem tudott erre válaszolni, a befutónál 53 ezredmásodperccel lemaradt a pódiumról.

f1-alonso-perez-aston



Az Aston Martin F1-es csapatfőnöke, Mike Krack nem is győzte dicsérni Alonsót, aki szerinte szokatlan versenyíveket választott a Perez elleni csata során:

„Érdekes csata volt az utolsó néhány körben. Természetesen minél közelebb kerülünk a verseny végéhez, annál izgalmasabbá válik…” – fogalmazott Krack a Motorsport.com szakportál hasábjain. „Érdekes harc volt. Láthattuk, hogy olyan íveket használtunk, amelyekről mondhatjuk, hogy szokatlanok voltak. De érdekes, hogy mögöttünk Sergiónak is mondták, hogy ugyanezt csinálja.”

„Szóval alapvetően láthattuk, milyen érdekes dinamika kezd ott kialakulni. Mindenki igyekezett menedzselni az abroncsait, hogy ott legyenek erősek, ahol lehet előzni. És ez roppant érdekes volt. Látható volt az óriási tapasztalat, hogyan menedzselte a dolgokat egy olyan ellenféllel szemben, akinek papíron gyorsabb az autója.”

f1-alonso-aston-interlagos

Krack hangsúlyozta: Alonso a pálya több pontján is óvta az abroncsait, hogy azok a kritikus célegyenesre való kigyorsítási szakaszon legyenek tökéletes üzemmódban. Arra a kérdésre, hogy Perez előzése után még bízott-e abban, hogy a 42 éves pilóta visszaszerezheti a dobogó alsó fokát, így felelt a csapatvezető:

„Sosem tudhatjuk, mennyi tartalék van még mindenkinek a tarsolyában, úgyhogy igazából ez diktálta azt, hogyan ér véget a csata. Aztán amikor utoljára haladtak a hátsó egyenesben a 4-es kanyar felé, szerintem Fernando remekül készítette elő a manővert az 1-2-es kombináció kijáratán, és sikerült is előznie.”

Az Aston Martin az előző időszak mélyrepülése után amúgy összességében is váratlanul erős volt Brazíliában, amit Alonso dobogója mellett Lance Stroll ötödik helyezése is jól mutat.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: