A Mercedesek ütközésével indult a vasárnapi Formula-1-es Katari Nagydíj. A lágy gumikon startoló Lewis Hamilton az első kanyar külső ívén próbálkozott George Russell és Max Verstappen ellen, ám összeért csapattársával. Emiatt a hétszeres világbajnok a sóderágyban kötött ki és kiesett, míg Russell egy bokszlátogatás után folytatni tudta, és a mezőny végéről egészen a negyedik helyig zárkózott vissza.
A problémát az indította el, hogy Hamilton azon kevesek közé tartozott, aki a szombati sprinten látott gyors gumikopás ellenére a lágy abroncsokon startolt. Andrew Shovlin, a csapat vezető pályamérnöke a Mercedes szokásos futam utáni értékelő videójában elmondta: ez részben kényszerű döntés, de részben úgy érezték, inkább előnyei vannak a választásnak, mint hátrányai.
„Az egész mezőnyből Lewisnak voltak a leginkább limitáltak a lehetőségei az elérhető versenygumik terén, főleg a közepes keveréket illetően. Ez részben a péntek délelőtti körökben volt betudható, amelyeket még azelőtt teljesítettünk, hogy tudomásunk lett volna a gumikkal kapcsolatos gondokról” – magyarázta Shovlin.
„Viszont a közepes abroncsok élettartama is olyan rövidnek ígérkezett, hogy hasonló sávban volt, mint a lágy. Tekintve, hogy George mennyire jól rajtolt előző nap a lágyakon, és a biztonsági autós fázisok is remekül működtek, úgy döntöttünk, hogy Lewist a lágyakon rajtoltatjuk el, mivel jobb tapadást kínáltak a startnál, valamint nem tűnt úgy, hogy hátrány lenne a kopását illetően.”
Nem alkalmaztak csapatutasítást
Shovlin azt is hozzátette, hogy Hamilton, Russell és a csapat is számolt azzal, hogy a 38 éves pilóta jobban rugaszkodhat el, de mégsem alkalmaztak konkrét csapatutasítást a két versenyző között: „Megbeszéltük a rajthoz választott gumikat mindkét pilótával vasárnap délelőtt, és mindig benne volt a pakliban, hogy Lewis a lágy abroncsokon jobb startot fog és már az 1-es kanyar előtt megelőzi George-ot.”
„Úgyhogy ezzel végig számoltunk, de tisztában voltak azzal, hogy eltérő stratégián vannak. Fontos volt, hogy ne veszítsenek időt azzal, hogy egymás ellen harcolnak és ez nyilvánvaló. De nem alkalmaztunk csapatutasítást a versenyen, ami pedig az 1-es kanyarban történt, egyszerűen egy hiba volt” – vélekedett a szakember.