Ha nem avattunk volna világbajnokot Max Verstappen személyében a szombati sprinten, ha nem adódtak volna problémák a Pirelli abroncsaival és ha nem okozott volna sokak szerint veszélyes helyzetet a hőség a vasárnapi futamon, a Formula-1-es Katari Nagydíj is hasonló vitákat válthatott volna ki a négykerekes pályaelhagyások kapcsán, mint néhány hónapja az Osztrák GP.
Bár nem olyan mértékben, mint Spielbergben, ezen a hétvégén is számos kavarodást okoztak a pályahatárok: a pénteki időmérőn például mindkét McLaren-pilóta leggyorsabb körét utólag vették el, míg a vasárnapi versenyen is több büntetést kiosztottak a sorozatos pályaelhagyások miatt.
Az osztrák káosztól, ahol csak a leintés után órákkal tudták kivizsgálni a több mint ezer potenciális esetet és borították fel a végeredményt utólagos szankciókkal, hogy a versenyirányítás hatékonyabban figyelte az eleve problémát okozó részeket a lusaili pályán, köszönhetően a nem a helyszínen tartózkodó egységüknek.
Mohammed ben Sulayem, az FIA elnöke ugyanakkor jelezte: ez nem elegendő megoldás, s a Motorsport.com kérdésére azt is elhintette, hogy amely helyszínek nem orvosolják az időről időre felmerülő pályahatáros problémáikat, azok repülhetnek az F1-es versenynaptárból.
„Abszolút igaza van, Ausztriában ugyanez volt a probléma, ott 1200 kihágás történt. És gratulálnom kell a felügyelőknek, mert kiszúrták őket. De ez a megoldás? Nem. A megoldás az, hogy javítsanak magán a pályán. Tudom, hogy néhányan ellenállnak, de hogy kimondjam az igazságot: ha nem teszik meg, nem lesz ott verseny. Ez ilyen egyszerű. Nem engedhetjük ezt meg magunknak” – jelentette ki Ben Sulayem.
A Nemzetközi Automobil Szövetség vezetője arról is beszélt, hogy milyen megoldásokon gondolkodnak a helyzet orvoslására: „Dolgoznunk kell egy megoldáson. Az egyik megoldás, hogy csúszóssá tesszük, ahol leszaladhatnak. Senki sem állíthatja meg a pilótákat saját magukon kívül. Gondolkozhatunk a kerékvetők magasságán. De nem sérülnek-e meg tőle az autók?”
„Vagy esetleg lehetséges lenne sóderágyat rakni oda, de azzal óvatosnak kell lennünk. Milyen mély legyen a kavicságy? Mert azt nem akarjuk, hogy bárki ott ragadjon. És milyen nagy legyen a sóderágy? Mert azt sem akarjuk, hogy megsérüljenek az autók. Meg kell találni az egyensúlyt” – fogalmazott Ben Sulayem, hozzátéve: sürgősen intézkedni fog, mert már a következő szezonban alkalmazni akarják a megoldást, alighanem mindenekelőtt a Red Bull Ringre és Katarra célozva.