Már az első kanyarban megpecsételődött a második-harmadik helyről startoló Mercedesek futama Katarban: a lágy gumin induló Lewis Hamilton jobban rugaszkodott el a piros lámpák kialvása után, mint George Russell (és az élen álló Max Verstappen), s a külső íven próbálkozott a csapattársa mellett, aminek azonban ütközés lett a vége.
Hamilton a sóderágyban kötött ki, Russell azonban egy bokszlátogatás után folytatni tudta, s végül egészen a negyedik helyig zárkózott vissza, amivel ráadásul a Ferrarival szemben növelték is a pontelőnyüket a konstruktőri tabellán (miután ott pedig Carlos Sainz rajthoz sem tudott állni az üzemanyagrendszer hibája miatt).
Bradley Lord, a Mercedes kommunikációs igazgatója, aki Katarban a térdműtétje után lábadozó és emiatt a versenyhétvégén csak a távolból követő Toto Wolffot helyettesítette, így értékelte az eseményeket:
„A létező legrosszabb rajt és a létező legrosszabb dolog, amit láthatsz versenycsapatként, hogy a két autód ütközik. Nyilvánvaló, hogy amikor az első kör végén George a mezőny végén, Lewis a sóderágyban volt, nem néztek ki remekül a dolgok. Hogy ezt visszafordítottuk azzal, hogy George negyedik lett és több pontot szereztünk, mint a Ferrari, arra nem számítottunk az első kör után.”
„Könnyű látni, mi lehetett volna a versenyen. Ott voltunk a McLaren szintjén tempóban, valószínűleg nem voltunk támadási közelségben Maxhoz, de elérhető lett volna a kettős dobogó ma. A „ha”, a „de” és a „talán” nem igazán számít a sportban, szóval elfogadjuk és örülünk annak, ami összejött, de sokkal többet is elérhettünk volna.”
Pedig az F1-es futam előtt is számítottak rá
Lord azt is elmondta, hogy már a verseny előtt számítottak arra, hogy a puhább abroncsokon Hamilton jobban startolhat:
„Beszéltünk róla délelőtt, átnéztük ezt a szituációt. Nyilvánvalóan más volt a gumijuk rajtteljesítménye. Abban a pillanatban egyszerűen elfogyott a helyük. George nem tudott hova menni, Lewis próbált az ívén menni. Láthattuk, mi történt. Sajnos előfordul az ilyesmi. Nem lehet mindenkit beprogramozni még úgy sem, hogy előtte megbeszéljük.”
Hamilton egyébként ugyan közvetlenül az ütközés után még úgy fogalmazott, hogy Russell ütötte őt ki, a felvételek megtekintése után száz százalékban magára vállalta a felelősséget a balesetért. A hétszeres világbajnok a Mercedes által feltöltött videó tanúsága szerint a futam után személyesen is elnézést kért honfitársától:
Actions speak louder than words. pic.twitter.com/aN33QJLvtD
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) October 8, 2023