George Russell a negyedik helyről startolhatott a Formula-1-es Katari Nagydíj szombati sprintfutamán, és végül ebben a pozícióban is intették le, de a kettő között eltelt 19 körben igazi hullámvasúton ült. Az elején a lágy gumival egyenesen az élre tört, utána viszont a két McLaren és Max Verstappen is visszaelőzte.
A brit pilóta a leintés után hangsúlyozta: az előző sprintfutamokon egyszer sem mutatkozott ilyen jelentős gumikopás, éppen ezért – és az egyetlen edzésből fakadó adathiány miatt – nem érezték a Mercedesnél kockáztatásnak a lágy gumis indulást, azt hitték, hasonló teljesítményt fog nyújtani, mint a közepes abroncs. Russell szerint ráadásul azzal is negyedikek lehettek volna:
„Nem hiszem, hogy többet elérhettünk volna. Remek volt a start, feljöttünk a második helyre, nagyon jó előzést mutattam be Oscar ellen, mindhárom újraindítás is nagyszerűen sikerült. De ezeken a sprinteken nem tudjuk előre a válaszokat, hiszen nincs elég edzés a hétvégén.”
„Most már tudni fogjuk a holnapi verseny előtt, hogy a lágy gumi nem működik, valószínűleg kétkiállásos futam lesz. Végül negyedik hely lett belőle, talán egy pontot veszítettünk, de a jó hír az, hogy a tempónk a Ferrarival szemben jónak tűnt” – mutatott rá a konstruktőri vb-állás szempontjából kritikus tényezőre Russell.
Hamilton is dicsérte a Mercedes stratégiáját
Mindeközben a csapattárs Lewis Hamiltonnak a szétlövésen történt Q2-es búcsúja után a top 10-en kívülről kellett felzárkóznia. Ő a közepes abroncson vágott neki a sprintnek, s ez végül bejött, hiszen egészen az ötödik pozícióba kapaszkodott előre, az utolsó körökben a Ferrarikat is maga mögé utasítva.
„Nehéz volt a rajt a közepes gumikon, nem melegedtek be úgy, mint a lágyak” – nyilatkozta Hamilton. „A lágyon rajtolók nagyon gyorsak voltak, úgyhogy nyertem és veszítettem is pozíciókat. Igazából elég jól rajtoltam, de aztán beragadtam mögéjük, majd amikor elkezdett érződni, hogy elfogynak az abroncsaik, akkor el tudtam menni mellettük.”
„Ha a lágyon rajtolok, valószínűleg sokat nyerek az elején, de aztán később ugyanúgy küszködtem volna, mint bárki más. Szóval szerintem fontos volt kettéválasztani az autókat, így George információkat gyűjthetett a lágy gumiról.”
Hamilton a vasárnapi célokról elmondta: a harmadik rajtkockából indulva szeretnék tartani a pozíciót. A Red Bull és Verstappen ellen nem sok esélyt lát, de a Ferrarikat mindenképp maguk mögött tartanák, s ha ezt a McLarenekkel is meg tudják tenni, még jobb.