Rengeteg körelvétel befolyásolta a Formula-1-es katari sprint rajtrácsát, utólagos büntetés viszont nem. Bár George Russellt, Logan Sargeantet, Lewis Hamiltont, Pierre Gaslyt, Liam Lawsont, Yuki Tsunodát, Lance Strollt, Alexander Albont és Lando Norrist is vizsgálták (valakit több esetért is), mert nem tartották magukat az SC1-es és SC2-es vonalak közötti maximumidőhöz, a felügyelők arra jutottak, minden esetben azért lassítottak a pilóták, hogy ne tartsanak fel másokat, így nem büntettek senkit.
A sprintnek így a két McLaren vághat neki az első sorból: Oscar Piastri F1-es karrierje során először startolhat az élről (bár statisztikailag ez nyilván nem „igazi” pole-pozíció). Max Verstappen a harmadik helyről indul, ahonnan jó esélye van a harmadik vb-címe bebiztosítására – főleg úgy, hogy Sergio Perez ismét csupán nyolcadik lett.
Egyébként is óriási különbségek alakultak ki több csapatnál: a Mercedesnél George Russell negyedik, Lewis Hamilton csak 13. lett; az Aston Martinnál Fernando Alonso (körelvétel után) kilencedik, Lance Stroll 16. helyet szerzett; a Haasnál Nico Hülkenberg a hetedik, Kevin Magnussen a 19. kockából vághat neki a viadalnak.
Az F1-es Katari Nagydíj sprintfutama magyar idő szerint 19:30-kor rajtol.
A sprintfutam rajtrácsa:
1. | Oscar Piastri | ||
McLaren | |||
2. | Lando Norris | ||
McLaren | |||
3. | Max Verstappen | ||
Red Bull | |||
4. | George Russell | ||
Mercedes | |||
5. | Carlos Sainz | ||
Ferrari | |||
6. | Charles Leclerc | ||
Ferrari | |||
7. | Nico Hülkenberg | ||
Haas | |||
8. | Sergio Perez | ||
Red Bull | |||
9. | Fernando Alonso | ||
Aston Martin | |||
10. | Esteban Ocon | ||
Alpine | |||
11. | Pierre Gasly | ||
Alpine | |||
12. | Lewis Hamilton | ||
Mercedes | |||
13. | Valtteri Bottas | ||
Alfa Romeo | |||
14. | Liam Lawson | ||
AlphaTauri | |||
15. | Guanyu Zhou | ||
Alfa Romeo | |||
16. | Lance Stroll | ||
Aston Martin | |||
17. | Alexander Albon | ||
Williams | |||
18. | Yuki Tsunoda | ||
AlphaTauri | |||
19. | Kevin Magnussen | ||
Haas | |||
20. | Logan Sargeant | ||
Williams |