DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 2. csütörtök
F1

Hamilton: Landónak kellene itt lennie, itt nincs szükség pályahatárokra

A hétszeres F1-es világbajnok szerint a Katarban használt kerékvetők eleve időveszteséget és büntetést jelentenek a versenyzőknek.

Bár egyelőre nem vált akkora bohózattá, mint amit az idei Osztrák Nagydíjon láthattunk, a pénteki katari kvalifikációt is alapjaiban meghatározták a négykerekes pályaelhagyások. Sergio Perez például körelvétel miatt nem jutott tovább a Q2-ből, míg a döntő szakaszban mindkét McLaren-pilóta legjobb eredményét törölték, így Lando Norris és Oscar Piastri az első két sor helyett csak a harmadikból és az ötödikből startolhat vasárnap.

Mindennek az egyik kedvezményezettje Lewis Hamilton volt, aki a mclarenesek hátrasorolása után végzett harmadikként az időmérőn. A Mercedest erősítő brit ugyanakkor úgy véli, a Katarban most látott kerékvetők már eleve büntetik a pilótákat:

f1-hamilton-katar-top3



„Úgy vélem, ezek az új kerékvetők nagyszerűek” – nyilatkozta a hétszeres világbajnok a kvalifikációt követő sajtótájékoztatón a Formula.hu jelenlétében. „Amikor tegnap körbementem robogóval a pályán, azt gondoltam, elég nagyok ezek a rázókövek, de szerintem igazából elég jók. Úgy vélem, amint túlmész a rázókő legmagasabb pontján, időt veszítesz. Szóval nem érzem úgy, hogy ezen a pályán szükségünk lenne pályahatárokra. Ez olyasmit, amit az új stewardok hoztak be néhány éve. És igen, Landónak kellene itt lennie.”

„Szerintem ez egy jó tanulság. Átvihetjük jó pár pályára ezeket a rázóköveket, mert nyilván a MotoGP-nek is megfelelnek ezek. Lehetnek ilyenek például Ausztriában is. Ahogy mondtam, amint túlmész rajtuk, időt veszítesz, szóval nem lenne szükséges a fehér vonal, de amúgy nem az én dolgom erről dönteni.”

f1-hamilton-mercedes-katar-2

Verstappen a Suzuka-mintát követné

Egyetértett Hamiltonnal csapattársa, George Russell is: „Nem beszélhetek mások nevében, de komoly kihívást jelent ez. Rendkívül precíznek kell lennünk, olykor milliméterekről beszélünk. Egyértelműen frusztráló ez, amikor amúgy remek pályákra megyünk. Ez is nagyszerű, de nehéz belőni a határokat, és jobb megoldást kell találnunk a jövőre vonatkozóan.”

A pole-t megszerző világbajnoki éllovas, Max Verstappen is jónak találja a katari rázóköveket, de még jobban szereti az olyan helyszíneket, ahol kavicságy fogadja a pályát kiszélesítőket: „Valóban úgy gondolom, hogy ezek a kerékvetők kicsit jobban. Nem hiszem, hogy akik átmentek rajtuk, tényleg időt nyertek. Kissé bosszantó ez, mert ha kicsit szélesre futsz, leér az autód alja, amitől a padlólemez is megsérülhet és nyilván időt veszítesz. Szerintem ez szerintem nagy pozitívum a legutóbbi látogatásunk óta.”

„Szerintem azért nem látunk problémákat a pályahatárokkal például Suzukában, mert régi vágású pálya: ha lemész, azonnal sóderágy van. Persze néhány helyen már Suzukában is ott van ez a dupla rázókő és előfordulhatnak pályaelhagyások, de az érintetlen részeken sosem kerül ez szóba. Mindig is jobban preferáltam azt a fajta versenyzést. De nyilván néhány helyszínen osztozunk a motorosokkal, akik jobban szeretik a nagyobb bukóteret. Mindig igyekszünk kompromisszumot találni, de olykor nekik, máskor nekünk fáj ez jobban.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: