DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Mercedes: A McLaren gyorsabb, a Ferrari hátránya eltűnt

Ez volt a prózai oka, miért nem tudtak versenyre kelni velük az F1-es Japán Nagydíjon – de a Ferrarival szembeni korábbi előnyük sem evidens már.

Kettős dobogót szerzett Suzukában a McLaren, ezzel egyértelműen a második erőnek számítottak a Formula-1-es Japán Nagydíj helyszínén. A wokingiak újabb előrelépése nem kis részben az egy héttel korábban, Szingapúrban bevetett újabb jelentős fejlesztési csomagnak volt köszönhető.

Az idényt harmatosan kezdő MCL60-as kapcsán így most már a rivális Mercedes vezető pályamérnöke, Andrew Shovlin is kénytelen volt kijelenteni, hogy jelenleg gyorsabb konstrukció, mint az ő W14-esük:

f1-mercedes-mclaren-ferrari-suzuka



„Nem rajtoltunk jól. Lewist szélesre szorították, veszített egy pozíciót Fernandóval szemben. A McLarennek gyorsabb volt az autója a versenyen. Ha az ellenfeled előtted van úgy, hogy még egy puffer autó is van köztetek, akkor nem igazán tudsz versenyezni velük” – magyarázta Shovlin arra a kérdésre válaszolva, hogy miért nem tudták felvenni a versenyt a McLarennel vasárnap.

„Miért gyors a McLaren? Úgy gondolom, a szingapúri fejlesztésük nem tűnt ott jelentősnek, mert mind lassú kanyarok vannak ott. Itt viszont nagytempójúak is, és láthattuk, ezekben mennyire jók, amióta az előző, ausztriai csomagot bevetették. Szóval jelenleg egyszerűen jobb az autójuk.”

 

A Ferrarival szembeni előny is eltűnni látszik

Míg a McLaren azért a gyenge idényrajt miatt távolinak tűnik a konstruktőri vb-tabellán (bár azért az Aston Martinra mindenképp fenyegetést jelenthet az alakulat), a Ferrari annál is reálisabb veszély a Mercedes szempontjából, hiszen már csak húsz pont a különbség a két istálló között.

f1-mercedes-ferrari-suzuka

Shovlin szerint Suzukában az is kirajzolódott a vártnál nagyobb gumikopást hozó hétvégén, hogy az ő ötödik és hetedik helyükkel szemben egy negyedik és hatodik pozíciót bezsákoló Ferrari immár nincs lemaradva hozzájuk képest az abroncsok elhasználódását illetően:

„Részben ez a hőmérsékletekkel kapcsolatos. A gumikopás egy része abból származik, hogy az abroncsok egyre melegebbek lesznek az első nyolc körben” – magyarázta a szakember.

„Úgy gondolom, az a teljesítménykülönbség, amely megvolt az időmérőn, amikor némileg gyengébbek voltunk a gyorsabb kanyarokban, került sokba a futamon is. Ezen a pályán tényleg minden arról szól, mennyi tapadásod van a gyors kanyarokban, ennek nagy része a leszorítóerőtől függ, és úgy fest, ezen a téren hátrányban vagyunk.”

„A Ferrari hozott egy fejlesztett padlólemezt, szóval talán előreléptek. Ha megnézzük a legutóbbi pályákat, az előnyünk a gumikopás tekintetében már nem annyira evidens, mint volt a szezon korábbi részében.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: